113 39

Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av Teresa 113 39 - 25 oktober 2013 17:32


  

Som i en saga: Rödluvan och lövhögen ...



Av Teresa 113 39 - 25 oktober 2013 16:22




Började dagen med ett besök på yngste sonens skola. Tanken var att jag och maken tillsammans med sonen skulle ha utvecklingssamtal med hans mentor. Men i stället fick vi oss en skön promenad hem längs Odengatan i höstsolen. Ibland tar man fel på dag, glömmer eller har för mycket runt omkring sig ... Den här gången var det faktiskt inte jag – skönt! Vi bokar om, helt enkelt.


 

På väg genom Vasaparken kunde jag konstatera att det pågick SM i lövhögsbygge! Den ena stora högen efter den andra. Snacka om att få lust att kasta sig in i högen och bara vältra sig runt! Men jag behärskade mig ...


Fick även behärska mig då jag såg denna bil. Fick en enorm lust att kladda dit två prickar!


 

Vilket jag naturligtvis inte gjorde eftersom jag normalt inte går omkring med målarfärg eller sprayflaskor i fickorna ... Men när jag nu kom hem så kunde jag inte låta bli.


     

Och nästan hemma så konstaterade jag att apoteket både bytt namn och färg! 

Numer, Lloyds Apotek och i dag bjöds det både på goodie bag samt rabatter då jag handlade d-vitamin och ögondroppar! Nya ägare och en hel del ny personal. 


Nu är det fredag i Birka och jag tänker ta lite ledigt! I morgon kanske jag tar på mig lite oömma kläder och kör ett dyk i Vasaparken – om högarna finns kvar då, vill säga! 


Trevlig helg önskar jag er alla! 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards