113 39

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Teresa 113 39 - 8 maj 2013 19:31

Fick ta en något tidigare promenad med Frodo-hunden i dag. Vi fick sällskap av maken en stund och Frodo tyckte det var roligt med en utökad flock.


Därefter begav jag mig direkt till Stockholms Medicinska Fotklinik där jag mötte upp fotterapeuten Lise-Lott samt min kiropraktor Karin från Matton-Jernberg


     

Det blev en god lunch på Kaffeverket
Roligt att få presentera två duktiga och trevliga personer för varandra! 
Det blev en härlig stund i strålande sol med många tänkvärda tankar. Detta blir kanonbra! 


Därefter en sväng ner till Sara på ROSIE. Lite planering och snack om framtiden. 
Sara har precis varit i Paris och har fått in en del, men väntar på ännu fler nyheter! 
Dessa ska vi fotografera nästa vecka! 


 


Hem för att hämta kameran och ta en sväng ner till Kungsan och de vackra blommorna.

Dock kom sonen hem från skolan med en rejält blodig tå. I de flesta lägen brukar jag kunna fixa sådana här incidenter själv men i dag tog jag det säkra före det osäkra och det blev ett besök på Sabbatsbergs närakut. 


Allt gick bra och nu vet jag hur jag ska gå till väga vid liknande skada i framtiden. Välkommen till närakuten på Tomtebogatan om du skrapar av halva tån mot asfalt! 


(Sonen gick halva dagen i skolan med blodig tå och skrev dessutom omprov i matte innan han gick hem).
#iminfamiljärviintesåpjoskiga


 

Som plåster på såren fick sonen välja middagsmat!    






 

Dagens ros går till sjuksyrran Maria och resten av personalen på Sabbatsbergs närakut!!! 

 

Tack för att ni finns och gör det så himla bra!!!   




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards