113 39

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Teresa 113 39 - 25 maj 2013 15:47

Här hemma skulle det egentligen bli födelsadagsfirande i helgen. 
Men först blev en son sjuk i värsta sommarförkylningen i torsdags. Och i dag vaknade även födelsedagsbarnetyngligen med hosta, feber och värk i kroppen. Så födelsedagsparty blev sjukstuga. Med reducerat antal deltagare. Very V.I.P's


Men god mat blir det i alla fall!
Födelsedagsyngligen som fyller 19 år i dag klockan 17.17 har önskat sig grillad ryggbiff med vit sparris, bearnaise och klyftpotatis. Så det står på menyn i kväll. Eftersom vi dessutom har ett födelsedagsdjur så bjuds det i dag på kokt skinka. Men jag vet en som kommer sitta med vid bordet och får njuta av biffen. 


Så medan solen skiner utomhus så sitter vi inne och tar det lugnt. 
Jag tog en sväng runt i Birka för ett besök på Birkagott och COOP och där ute njuter verkligen folk av sol och värme. 
Inne på COOP pratade jag med min favoritpersonal och utanför på bänken bjöds det till och med på gitarrspel och skönsång! Mitt COOP är bäst!!! 



Av Teresa 113 39 - 25 maj 2013 15:19




Testar Pärlans nya smak! 
Viol.
Med beröm godkänd!


Finns på Birkagott! 


 


Av Teresa 113 39 - 25 maj 2013 13:09


 


Ännu ett grattis!


Till denne underbare lille kattkille som i dag blir 4 år. 
Som liten kattunge blev han dumpad tillsammans med sin mamma och sina syskon.


Då, en skrajsen liten kille som ingen ville ha. 
I dag, en stor ståtlig kille full av charm som är otroligt älskad. 


Han älskar skinka och räkor, skall alltid vara med i

köket när det lagas mat och sitter med till bords då vi äter. 

 

Lava Boy!
Liten Röd!



  

 

 

 

BILD · FAMILJ · FOTO · KATTER

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards