113 39

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Teresa 113 39 - 27 maj 2013 17:48


             bilden är hämtad från filmparadiset.se 


"Om pojken Pi som efter ett skeppsbrott befinner sig som enda överlevande tillsammans med en tiger, en zebra, en hyena och en orangutang ombord på en livflotte i Stilla Havet. Det blir en kamp för överlevnad där Pi är den enda som när de till slut blir räddade kan återberätta historien om vad som egentligen hände därute… men frågan är om någon någonsin kommer tro honom."

 

I dag har jag äntligen tagit mig tid att titta på Berättelsen om Pi. 
Vilken vacker upplevelse! Jag har storbölat! Misstänker att den stora katten har en stor del i det hela ...

Är helt slut! 



Även i går blev det ett kryddmått Indien. 




 

 


























 


Bara titta på skåderspelarlistan! Underbara brittiska skådespelare!

En enkel men strålande film. Som SvD skriver: Det är väl inget nytt man får sig till livs i John Maddens ensemblestycke men å andra sidan uppiggande och anglofilt så det står härliga till när våra vänner beger sig till ett exotiskt äldreboende i Jaipur som liksom sina gäster har sett bättre dagar.

 

 

Ibland är det inte så illa att vara sjuk och ligga nerbäddad i soffan!

 

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards