113 39

Alla inlägg under juni 2013

Av Teresa 113 39 - 30 juni 2013 21:54

Ibland undrar jag om det inte är så att jag är en katt. 

För precis som mina katter är jag trött och vill helst ligga om sova på vintrarna då det är mörk. 
Och precis som mina katter så blir jag slö och vill bara ligga och slöa då det är varmt om sommaren. Tappar dessutom aptiten i värmen. Mat. Bah! 

Precis som mina katter visar jag tydligt om jag gillar en person. 
Precis som mina katter visar jag tydligt om jag ogillar en person. 
Jag är nyfiken men inte lättlurad. Precis som mina katter. 
Försöker du manipulera mig så går jag min väg.


Och så har jag vassa klor.

Det enda som skiljer mig och mina katter är att jag älskar att bada. 
Jag är inte rädd för att få mina tassar blöta. Simmar gärna. Helst under vattenytan. 

En del fega människor försöker dränka oönskade katter. 
Försöker du det med mig så är du körd. 

Jag kan både simma och hålla andan. 
Fega människor göre sig icke besvär.



Av Teresa 113 39 - 30 juni 2013 16:01


 

Så står jag åter på Stockholms central.
För tre dagar sedan vinkade jag av yngste sonen som skulle till Bråvallafestivalen. Nu tillbaka på samma spår för att möta upp honom och för att höra hur han haft det. Visst har vi haft kontakt under de dygn han varit borta men endast i form av sms bara för att kolla läget. 


 

 Som man kan se på stövlarna så har han haft roligt. Lerigt men roligt. Höjdpunkterna har varit Paramore, Green Day och Frank Turner. Allt har varit lugnt och innan jag får höra resten så längtar han efter ett bad och ett vällagat mål mat. 


Och efter rengöringen så tänker jag minsann krama honom lite mer.

Av Teresa 113 39 - 30 juni 2013 13:46

En obäddad säng, är en bra säng.

Inte minst om man är katt. 

En perfekt plats för lite rengöring, relax och stretchövningar. 
Vig som en Banff!

    

Av Teresa 113 39 - 29 juni 2013 12:48

Tittar på reprisen av årets premiär på Allsång på Skansen.
Gyllene Tider still going strong! Per Gessle likaså.

Men vem påminner han om?

En blandning av Iggy Pop och professor Snape. Jepp, så är det. 

 

bilder från: här och här och här!


...

Av Teresa 113 39 - 28 juni 2013 20:23




Av Teresa 113 39 - 28 juni 2013 15:51

I går vinkade jag ju av sonen på Centralen inför hans Bråvallahelg. 
Efter det så begav jag mig till världens bästa Mari
Denna underbara, fantastiska människa som är min vän.
Är så glad över att ha en vän som henne. Hon är bara bäst!

I går blev det lite hundpromenad, snack om livet samt lunch med delikatesser som inhandlades i närheten där Mari bor. 


Och timmarna med Mari blev många. Av godsakerna som blev kvar efter lunchen tillagade vi en smarrig pizza på kvällen. Och då fick även makarna tillåtelse att vara med. Och sen satt vi och snackade tills klockan blev mycket och tog sedan en promenad hem på tomma sommarnattsgator. Nästan bara vi och asfalterarna på Karlbergsvägen ...


 
Mari är, förutom en fantastisk vän, en hejare på att laga mat och skapa god stämning. Om hon någon gång öppnar restaurang så lär jag bli stammis där – och jag lovar att tala om för er vart ni ska gå för god spis och omtanke! 

Tack Mari – älskar dig! 


(bilden på mig har Mari tagit)




Av Teresa 113 39 - 28 juni 2013 14:23



 

Violhonung! Något sådant kan man inte låta stå kvar på hyllan!


 

Smaka på ordet. Och smaka på honungen!


Den härligt blå och violsmakande honungen inköptes i går på Stockholm ost & chark. Mums! 
Jag som är bortskämd med min farfars egenodlade honung under min uppväxt gillar även denna. 
En alldeles lagom smak av viol. Mackan blir lite roligare! 


    Även en krusgubbmarmelad inhandlades, men den har jag inte smakat ännu. Den kommer dock testas med en bit god ost! 

Av Teresa 113 39 - 27 juni 2013 17:04

Bästa stället för italienska, spanska och franska delikatesser i Stockholm!

Stockholm ost & chark – Birger Jarlsgatan 110 är adressen!

  


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards