113 39

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Teresa 113 39 - 20 juni 2013 22:51

Läser denna just nu.

Av Teresa 113 39 - 20 juni 2013 15:46



 I dag var värmen tillbaka igen, med råge! 

 

   Flanerade runt i kvarteren och slank in på Cajsa Warg. Som vanligt fanns där massor av gott.  

   Några vittoppade rädisor, ett gott knäcke och smarriga ostar fick följa med hem. 
Samt den underbara svartvinbärssillen – midsommar är räddat! 
Då jag i kassakön talade varmt om denna goda sill från Klädesholmen fick jag kunden före oss att ändra sitt inköp!
Hoppas och tror att hon kommer bli lika förtjust i denna som jag (den enda sill som på något vis kan konkurrera med mammas inlagda!!!). 

  

   Till lunch blev det gazpacho – den perfekta sommarmaten då det är varmt. Denna gång en färdigköpt men annars gör maken världens godaste! 

 

Gissa vad jag hittade bland champignonerna!? Inte bara min fantasi denna gång, även maken och yngste sonen såg detta direkt! Kolla!

    

Ett flirtande vildsvin!

Den kan man ju inte äta upp.

 

Av Teresa 113 39 - 20 juni 2013 13:06




 




Av Teresa 113 39 - 20 juni 2013 11:29

Lång startsträcka i dag.


Satt ute i solen en stund i går efter jag levererat jobb. 
När solen försvann kom blåsten. Trots filt och tidig hemgång protesterar kroppen i dag argt och högljutt. 

Tur då att man får börja dagen med två små personliga assistenter! 


   Den ena värmde mina ben ...

   Den andra höll sig väldigt nära och värmde bröstet samt försåg mig med buffar och pussar.


Har sagt det förr men det tål att upprepas; det finns inga bättre värktabletter än närvaron av en katt!

Kärlek.





OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards