113 39

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Teresa 113 39 - 25 juni 2013 21:32


 

Av Teresa 113 39 - 25 juni 2013 19:14


 

Titta! Nu kan man gilla direkt här på bloggen! 


Om ni gillar ett inlägg och "gillar" blir jag jätteglad! 


  




Av Teresa 113 39 - 25 juni 2013 18:12

Började dagen i mina kvarter.
En lunch med yngste sonen samt lilla mamma. Ett besök på Kaffeverket och lite strosande runt Birka. 

Därefter begav sonen och jag oss av på en motionstur. Och med motionstur vet ni som känner mig att jag menar ett besök på postutlämningen på ICA Sabbatsberg. På andra sidan Vasastan (vi i Birka lär inte få något eget ställe i framtiden heller med tanke på postens höga servicenivå ...).

Därefter var det regnjackejakt som gällde. 
Jo, ja i dag skiner solen men man vet väl hur svensk sommar är! 

Nu är det så att det var sonen som ville ha en sjyst regnjacka. Det är festival i Bråvalla för hans del i slutet av veckan och ett bra regnplagg är faktiskt något han saknar.
Nu var det så att han sett en speciell jacka. Min son har både stil och god smak (något han måste ha ärvt av mor sin) så det var bara att bege sig till Söder efter att ha tittat på en här i Vasastan som var "hyfsad men inte hundraprocentigt-snygg". Kosan styrdes mot Åsögatan och butiken REGN. Där säljs regnplagg av märket Stutterheim. Och det är helt klart som så att det är skillnad på plagg och plagg, i det här fallet regnjackor! 

Så numera är mamma smått avundsjuk på sonen som införskaffat en snygg svart Stockholm.
Jag önskar mig en vit! 

Fick dessutom bedömningen "inte en helt vanlig-mamma" av killen i butiken. 
Ett bra betyg i det här fallet! 


   
Det här inlägget är inte sponsrat. 
Däremot är inköpet av jackan sponsrat. Av mormor, som även hon har mycket god smak och förstår vikten av funktion kombinerat med utförande. 


#stutterheim #regn #sol #södermalm 




Av Teresa 113 39 - 25 juni 2013 09:29

Vaknar av att någon försiktigt nafsar mig i foten.
Eller rättare sagt i det till hälften lossnade plåstret för ett av gårdagens införskaffade skavsår.

  

Av Teresa 113 39 - 25 juni 2013 00:11




 

SUPERCAT

 




 

#cat #katt #Lava #supercat


 


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards