113 39

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Teresa 113 39 - 18 juni 2013 22:42

Sitter tillsammans med båda sönerna och slötittar/lyssnar till ett avsnitt av Vem vet mest samtidigt som vi äter middag. 


Vi svarar på de frågor vi kan. Lite på allvar, mest på skoj.
Och så kommer en fråga om vin, varpå båda sönerna tittar uppmanande på mig samt med en mun säger: Mamma!?


Va! Va! Skulle jag vara någon slags Frithiofsson eller ...


Nu var det ju en enkel fråga och naturligtvis kunde jag svaret.
Det är skalet som ger rosén dess färg.
Enkelt. 

Skönt att sönerna fortfarande förlitar sig på mig. 


Av Teresa 113 39 - 18 juni 2013 18:19

    I dag har jag haft en stadig kompanjon under min tid hemma. Vid fötterna, i soffan, under filten, i fönstret ...


Hon gillar att vara nära. Inte helt nära, absolut inte i knät men jag-har-koll-på-vad-som-händer-nära. 



Av Teresa 113 39 - 18 juni 2013 15:38

 


   

Av Teresa 113 39 - 18 juni 2013 12:39

I dag blev det en förmiddagsutflykt. 


Mot Östermalmstorg!
Gjorde följande observationer på tunnelbanan: 


  • En ung man som med sin klädsel, frisyr och attityd försökte se ut som en liten gubbe. Men de rosiga kinderna och hans fjuniga haka avslöjade honom.
  • Den rara tjejkompisen som var ordentligt oroad över sin vän som tydligen jobbade alldeles för mycket. Äkta oro och omtanke. Rart.
  • Den unge musiklyssnande mannen som var så inne i fipplandet med iPhonen att har vid upprepade tillfällen fumlade och missade handstången men ändå lyckades med konststycket att hålla balansen.
  • Fundersam över var doften av permanentväska kom ifrån!?

Gjorde ett besök inne på Åhléns där jag snällt nog fick byta den ena boken som jag i går efter mycket velande fram och tillbaka kom hem med t v å exemplar av ... Borde ge mig själv en sådan av bokens titel: Örfilen. Och e n räcker, t v å är för mycket. Ett litet uppvaknande bara. 


 

Såg denna snygga misse på Grev Turegatan samt en fikande Danny. Ni vet han sötnosen, Saucedo.


I övrigt kände jag mig ganska lost på Öfvre som kändes väldigt kostymigt. Och är inte personerna där lite smalare och lite stiligare!?


Flydde ner i skydd av tunnelbanan för att påbörja min hemresa mot bästa Birka.


 

Där var temat flyg. Reklam för Red Bull Flugtag
Observera att Arlanda flygplats invigdes den 1 april ... 


 

Kunde även konstatera att jag matchade inredningen på t-centralen.


Borta bra men hemma bäst.

  


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards