113 39

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Teresa 113 39 - 7 juni 2013 18:49

Efter allt studentfirande fick vi oss en fin promenad hemåt längs med vattnet i Norra Hammarbyhamnen. 

Om – jag säger OM – jag skulle lämna Birkastan, så skulle jag kunna tänka mig att bo här. 


    


    


   


    


    


   

Solen går ner i Hammarby Kaj.


Vackert!


Och på vägen hem mötte vi en glad burksamlande kille som hade en guldkväll tack vare alla glada studenter (och andra firande). Han visade sig vara från Kenya och jag fick användning för min swahili. Habari gani? Nzuri sana! 

Asante sana! 






Av Teresa 113 39 - 7 juni 2013 18:00

Från Birkastan begav vi oss direkt mot Söder. 
Dags för dagens andra studentfirande. 


Denna gång hos Miranda. Även hon dagiskompis med sonen. 
Bästisar då, bästisar nu. 


Grattis finaste Miranda!
En böna som kommer klara sig utmärkt på livets seglats – både till lands och till havs.


 


 



 





 



 



 


  


Av Teresa 113 39 - 7 juni 2013 17:15

Försten ut i onsdags var Maria
Söta, kloka, härliga Maria som gick på dagis tillsammans med äldste sonen. 

På inskolningen lärde jag känna Marias mamma Pia. Som blev min vän. En sådan vän som man inte släpper taget om!
Och i onsdags var vi bjudna på mottagning hemma hos fina familjen H. 

God mat, trevligt sällskap och väldigt mycket asiatiskt blev det. I presentväg alltså. 


Och många bilder! 


 


 


 


 


   



   


 


 


   

Tack för en fantastisk fest!

Och stort lycka till Maria! 

 





OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards