113 39

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Teresa 113 39 - 28 januari 2014 21:40


Redan i förra veckan bestämde jag mig för att jag skulle titta på Djurens hjältar!

 

Jag såg nämligen en förhandstitt av veckans avsnitt och anade en bekant person. 
Nämligen min fina vän Eta. 

Eta är uppfödare av brittisk korthår (för er oinvigda – det vill säga katter). Och hon är "mamma" till vår lilla Banff. 


Jag träffade Eta på Mallorca för ett och ett halvt år sedan. Vi pratades vid, tycke uppstod och det visade sig att hon hade två kullar med kattungar hemma i Sverige. Vi gjorde ett besök vid hemkomst, blev totalsålda och blev med vår tredje katt. Banff! 

I kvällens avsnitt av Djurens hjältar får vi se Eta och hennes katt Elsa. Elsa har en jobbig förlossning och får göra ett akut besök på Väsby djursjukhus. 

 

 

Eta är en underbar person, en fantastisk engagerad uppfödare och precis så där omtänksam, kärleksfull och seriös som man önskar att alla uppfödare av djur vore.

 



Här kan du se avsnittet där Eta och Elsa samt alla kattungarna medverkar:

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards