113 39

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Teresa 113 39 - 1 oktober 2014 21:10


  

Ibland tar man dem på bar gärning .... 
En bild på Lava som "tjuvar" räkor (som jag visat tidigare).

Fler katter som tar för sig finns hos BORED PANDA!




Av Teresa 113 39 - 1 oktober 2014 18:47






 







Av Teresa 113 39 - 1 oktober 2014 12:34


Vad jag säger. 
Vad jag egentligen menar.


Vaknade alldeles för tidigt i morse.
Vaknade upp strax efter fyra av att hela kroppen värkte och var i upplösningstillstånd. 

Lyckades somna om efter en stund.
Låg vaken i dryga tre timmar, galet trött men oförmögen att somna om.

Fick i alla fall sova en liten stund.
Blev väckt av telefonf*n som ringde klockan åtta – felringning.

I dag har jag en mindre bra dag. 
I dag mår jag skit i hela kroppen. 

I dag tar jag det lite lugnt.
I dag orkar jag inte göra annat än att sitta i soffan och glo på tv. 

Det blir bättre snart!

Ärligt talat är jag så förbannat trött på att ha ont, inte orka, inte räcka till. Varenda dag.

 


Okej, det där med att räcka till är ju mest mina egna krav på mig själv. Men jag vill inte bara sätta mig ner och ge upp.
Fast just nu så känner jag att jag har gett upp, till viss del. Inom vissa bitar. Det känns inte som det är meningen. Eller möjligt. 

Lägger all energi på familjen (söner, make, mamsen och pappsen, katterna) mina allra närmsta vänner (ni är få eftersom en fibroperson inte är världens roligaste att umgås med) samt på MIG SJÄLV!



Mitt egenrecept:

  Vatten.

 

 Vila.

 

  Vilddjur.






OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards