113 39

Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Teresa 113 39 - 14 oktober 2014 22:01


En kvällsdusch – så får det bli, tänkte jag.
Efter en hel dag i pyjamas så kändes det fräscht med en tvagning innan läggdags.

Ner i badrummet. In i duschen.


Självklart med sällskap. 
En på toalettstolen. 
En på smutstvättskorgen. 
En bakom duschdraperiet.

De där med fyra tassar alltså. 

Hur ser din kväll ut?



Av Teresa 113 39 - 14 oktober 2014 19:08

 

En sådan dag ...

 

        

 

Vaknade, mådde uselt – avbokade dagens möten.

I dag skulle jag ha besökt sjukgymnasten alldeles i närheten av Östermalmstorg.

Därefter skulle jag begett mig till min bank, Som ligger i närheten av Smålandsgatan.

Och sedan skulle jag ha fortsatt till fots hem till Vasastan.
Så var min plan.


Kollade nyheterna och läste om rån och bombhot. 
I samma kvarter där jag skulle gjort mitt besök. Bank vid Östermalmstorg.
Läste om ytterligare bombhot. På Smålandsgatan.

Flyktfordonet hittades vid Observatorielunden.

 

 

Med tanke på alla dessa "sammanträffanden" så borde jag ha ringt till polisen och tipsat dem

om att bege sig till Fridhemsplan. För det var dit jag hade tänkt bege mig lite senare ...

 

 

 



Tur att jag stannade hemma under filten i dag.

 

Hade snyggt sällskap.

 

 

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards