113 39

Alla inlägg den 6 november 2014

Av Teresa 113 39 - 6 november 2014 19:30


 


Vinterns första snö föll. 
I stort sett har det singlat vita flingor mest hela dagen.
Taken jag ser från vårt vardagsrum har pudrats vita. En viss julkänlsa har på något sätt infunit sig. Och visst fladdrade det förbi en flyktig doft av julgran, om än för några korta sekunder. Dofthallucinationer!? Kanske en bieffekt av den migrän som vistats i mitt huvud denna dag. Visst är den på väg – julen – endast 28 dagar kvar. 

Efter en seg förmiddag så återupptog jag mitt tittande av den brittiska serien Happy Valley.

Härom kvällen proppade jag i mig fyra avsnitt på raken av denna delikata serie. I dag stod de två avslutande avsnitten på menyn. Behöver jag säga att jag uppskattar serien!? 


Tack SVT, som köper in bra brittiska tv-program!

Mer av det, för jag kan inte få nog! 





Av Teresa 113 39 - 6 november 2014 14:58

 

Betraktelser från fjärde våningen.

    

 

En dag med tusen tankar i huvudet. 
Men ingen av tankarna kommer ut som ord i skrift. 
De är som vilda hästar som inte går att tämja. 
De låter sig inte fångas.


 

Av Teresa 113 39 - 6 november 2014 11:29


– Perfekt väder för att mysa med mina favoritmänniskor.

– Mina småhussar är som gjorda för gos!

/Banff 




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards