113 39

Alla inlägg under september 2013

Av Teresa 113 39 - 25 september 2013 12:15


För en dryg månad sedan hade vi ett gäng hantverkare här hemma som snabbt och smidigt målade om våra fönster utvändigt.


Nu är de tillbaka. För de hade inte fått fullständiga instruktioner. Ingen hade talat om för dem att fönsterna dessutom skulle målas vita (på det redan vita) samt att det skulle bytas tätlist. Problemet är att i dag är de inte 4-5 grabbar som jobbar, utan en. Många fönster, mycket jobb för en person. Vi assisterar så gott det går. Katterna vill också hjälpa till (i alla fall Nikita och Banff). Lava ligger på samma ställe som förra gången – under soffan. 


Så i dag har det varit samma procedur som förra gången: samla in vilddjuren och ett klart uttalat öppna-dörrar-förbud. 
En inte helt enkel uppgift med rymningsbenägna lejon. Det muttras över stängda dörrar här hemma och luften osar lätt av svavel ...

Vilket får mig att tänka på kattguld – men det är en helt annan historia.


Av Teresa 113 39 - 25 september 2013 10:30
Av Teresa 113 39 - 24 september 2013 15:40


Min tömma-hjärnan-hobby – redigera bilder.

Två gamla bilder i nya kläder, typ: dagens outfit ...


 



 


Av Teresa 113 39 - 22 september 2013 16:18


Läser Aftonbladet på nätet:


 

Nja, lång ifrån allt stämmer in på mig om jag ser till mina 20 år i luften ... 


Men några saker kan jag definitivt hålla med om.


    

     

  





Av Teresa 113 39 - 22 september 2013 14:21


Söndag med katter...

 

 

En del ligger länge i sängen och drar sig ...


   

 ... andra försöker desperat ta sig ut från toaletten (förstår inte varför???) ...





Av Teresa 113 39 - 22 september 2013 13:47


För några veckor sedan såg jag ett par snygga boots på Facebook som bara skrek mitt namn!
Man kan kalla det kärlek vid första ögonkastet. 

Det enda problemet (som snabbt visade sin vara ett icke-problem) var att de fanns i Sölvesborg. 
Hur skulle jag kunna locka dem att flytta till Birkastan? 

 


Tack vare fantastiska Lotta på Smaralda i Sölvesborg bor nu dessa snyggingar på Tomtebogatan och kommer i höst stolt promenera på Birkastans gator! Med början redan i dag.

Happily ever after ... Through thick and thin ... Ja, ni fattar! 



Mitt tips: spana in Smaraldas Facebook-sida!
Och misströsta inte om du hittar något fint som skriker ditt namn – Smaralda kan skicka din nya kärlek hem till dig.










Av Teresa 113 39 - 21 september 2013 23:45


Fantastiskt mysig, god och härligt rolig kväll med familjen hemma hos mamma och pappa. 

Kärlek i stora lass samt en vacker solnedgång. 

En mycket bra kväll!

 
Största kramen till fina Z!




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards