113 39

Alla inlägg under september 2013

Av Teresa 113 39 - 1 september 2013 20:03

Som sagt, hösten är på gång. 

Det känns i luften, det syns på kläderna och framför allt så märks det på maten. 


I dag kokade vi ihop en köttfärssås med tomat, paprika, kikärtor, spiskummin och koriander – och för första gången på länge så lockade det faktiskt med varm mat. Jag har varit rätt kinkig i sommar då värmen tyvärr påverkar min aptit neagativ och äta blir något som är mer nödvändigt än gott och roligt. Ingen höjdare att ständigt vara mer eller mindre illamående. 

Roliga saker i dag: 

  • Skojigt jobb väntar imorgon. Jag ska fota tillsammans med min vän Katarina. Inspirerande och så fantastiskt roligt! (så roligt att jag drömde om det redan i natt ...)
  • Mötte rara Annika som sa ord som värmde rakt in i hjärtat! :) Tack! 

Mindre roligt: 

  • Vi har fortfarande inget tryck i kranarna eftersom högtryckspumpen har pajat och hyresvärden är för snål att skicka ut jouren på helgen ... 
  • Inte heller har någon varit här och kollat översvämningen ...


Nu tar jag kväll efter en lugn helg. Veckan som kommer är fullspäckad. Massor av roliga saker och fullt upp. 
Men som sagt, jag är laddad. Mitt eget lilla VM. 




Av Teresa 113 39 - 1 september 2013 12:03



1 september

 

 

Nu är det höst, vare sig vi vill eller inte. 

 

Själv ser jag framemot allt spännande hösten bär med sig samt att jag längtar efter att klä mig i svart och använda boots igen.

 

Välkommen september!

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards