113 39

Alla inlägg under september 2013

Av Teresa 113 39 - 10 september 2013 17:28


... från gårdagens fotografering hos Rosie.


 

Styling: Sara Rossande/ Rosie
Modell: Lina Östlund

Foto: Teresa/Bild Ord Support



Av Teresa 113 39 - 10 september 2013 10:36


 


Finfina priser på kjol och klänning hos Rosie!



Av Teresa 113 39 - 9 september 2013 19:11

 

Dagen har tillbringats bakom kameran hos Sara på Rosie.

 

Vi har fotat höstkläder på fina modellen Lina. 


Ett smakprov!


Av Teresa 113 39 - 8 september 2013 21:36


Det där strålande vädret jag pratade om tidigare resulterade i en trevlig grillkväll med grannen.

 

Vi tvättade boskapen som skulle grillas, dukade med de prickiga dukarna och nyttjade kvällen.

Det maldes kaffe och pratades om ditten och datten. 


En härlig septemberkväll. I Birka.

Av Teresa 113 39 - 8 september 2013 16:21


Högsommarvärme i september. 
Strålar samman med Katarina på ROLF and friends för att lägga sista handen på trycksaker till hennes nya butik.
Att vara med att utforma en produkt (i det här fallet ett vykort) helt från start är rackarns roligt!

Logotyp, styling och fotografering av produkter, efterbehandling, val av bilder och design!



Blir roligt att få den slutgiltiga produkten i hand. 

Fredagen den 27 september slår ROLF and friends upp dörrarna: egentillverkad keramik, inredning och accessoarer från bland andra House Doctor, Nordal, Trademark Living, Madam Stoltz, Cozy Room, Reunion House, Axlings linne och Sofi Rolfsdotter.

 

Visar några gamla bilder med Katarinas fina keramik som jag fotade för henne i december 2012.

 

       


Modell: Miranda B

 

Av Teresa 113 39 - 7 september 2013 19:55


 

I dag kastade vi oss brutalt tillbaka till 60-talet! 
Maken tillagade kyckling i curry med ris. 

Och fy tusan vad gott det blev! 
Precis så där som jag minns det från min barndom. Vågar jag säga att den var lika god som mammas!? 
Jo, det gör jag – och med det menas att dem var utomordentligt god! Satan i gatan, för att citera Veronica Maggio. 


Alla i familjen åt med god aptit. Inklusive Lava. Han hoppade dock såsen och koncentrerade sig på kycklingen, som var så mör att den bara föll sönder i bitar ... 


    

Som grädde på moset, lax på löken, top of the hill ... ja ni fattar – så fick vi en full flaska med smarrig kycklingbuljong.


Nu lutar jag mig, mätt och belåten, tillbaka i soffan. Tack maken för maten! 
Jag känner mig ung (yngre) på nytt.


Nu ska jag kolla Alla tiders musik. Får se om det ger lika goda vibbar ...



Av Teresa 113 39 - 7 september 2013 15:10


   


Husse har magiska händer. Banff njuter – förtrollad.



Av Teresa 113 39 - 7 september 2013 13:07


Vilken eftemiddag/kväll det blev! 

First Friday Hopping och ettårskalas för Rosie på Rörstrandsgatan. 

Massor av nya och gamla kunder, FFH-besökare, vänner och familj kom och minglade, åt tårta och passade på att shoppa till förmånliga priser! 


En fantastisk kväll helt enkelt! 


Jag fanns på plats med kameran för att hjälpa Sara. Vi hade fullt upp hela tiden men jag lyckades knäppa några bilder i alla fall. 


 

Katarinas fantastiskt goda tårtor!


 

1-årskalas!


 

Vi i Vasastan-bloggaren Therese Kaneteg med döttrarna Miranda och Felicia.


 

Anneli Åslev från Boca Store, Sara och Paula från Rosie.


 

Carina och Susan kom förbi och minglade och shoppade! Härliga tjejer! 


 

Uppdukat till fest! 


 

Agata, Lina, Stina och Susan.
Agata och Susan från Stockholm Spa & Hälsostudio, vår Rosie-modell Lina och Stina från 2S hudvård & SPA.


 

Lise-Lott Hoffman från Stockholm Medicinska Fotvård tittade förbi. Här minglandes med Sara.


 

Många av Saras släktingar från Island var på besök i butiken.


 

Madde provar kläder!


 

Och shoppade även en del. Här tillsammans med Kicki och lille Aston, 3 veckor gammal.


 


Lenita, Mats och Kicki i samtal.


 

Mirela, även hon Rosie-modell, i samtal med stamkunder.


 

Sara med familj.


 

First Friday-besökare.


 

Saras mamma Johanna till höger, med systrar.


 

Härligt mingel, en blandning av nya bekanskaper.


 

Saras familj på besök! 


 


Världens finaste Sara! Stort grattis till din framgång – du är fenomenal! <3



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards