113 39

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Teresa 113 39 - 3 juli 2013 21:47


Dagen bjöd bland annat på en promenad till Kungsholmen. För här i Vasastan har vi inget Scandinavian Photo.
Jag måste bara berömma personalen på detta fantastiska ställe! De är alltid så otroligt hjälpsamma när jag kommer dit och ingen fråga är för dum eller obetydlig. Kan hundraprocentigt rekommendera butiken om du ska handla ny kamera eller fotoprylar.


Fem            av fem möjliga! 

I dag blir det det vackra vädret till trots en massa svartvita bilder.



  Över bron, på andra sidan.


  Med tunga steg.


  Stor fågel.


  Vacker form i hörnet av S:t Eriksgatan/Hantverkargatan.


  Ensam ...


  Vattenväg.


  Close up,


  Home sweet home!

Man vet att man nästan är hemma då allt blir i färg igen.



Av Teresa 113 39 - 3 juli 2013 21:16

Man kan inte direkt påstå att jag har gröna fingrar ...


 

Därför ser mina margueriter numer så här ledsna ut ... 

  

Det är både roligare och finare med levande prydnader i fönstret.
Varför inte en röd? En som påminner mig om när han behöver utfodras. Går inte att missa liksom. 


 


Ute på vår gård är det inte heller så himla muntert. Snacka om asfaltsöken. Men betoning på både asfalt o c h öken ... Man skulle nästan kunna tro att det är jag som är ansvarig för rabatterna. 


  

Om man höjer blicken så finns det lite grönt (öh, svartvitt ...) att titta på. Äppelträdet som med nöd och näppe har överlevt.
Och så den gudomliga doften från granngårdens falska fläder. Hela gården luktar just nu som om ett gäng med okastrerade hankatter har pinkat in revir. Finns behagligare dofter så här sommartid när man har fönstren öppna dygnet runt. Och då är jag ändå kattvän ...

 

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards