113 39

Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Teresa 113 39 - 25 juli 2013 08:00

Som sagt, Cala Mesquida är lugn och stillhet. 
Där finns inte så mycket att göra förutom att sola, bada, njuta och ta det lugnt. 

Vill man roa sig lite mer så tar man enkelt bussen in till Cala Ratjada som ligger cirka 10 minuter bort. 
Här finns fler butiker, restauranger och turister. På gott och ont. 
Det gäller att sålla ut guldkornen bland krimskramset. Och krimskrams finns det gott om.


 
Jag föredrar att gå på de små sidogatorna för att få en bild av det "riktiga" Cala Ratjada. Där, där det är lite lugnare, lite vackrare och mer genuint. 


   
Där, där turisterna inte överröstar det ursprungliga och där man skymtar det äkta Mallorca.
Tyvärr märks det att den spanska ekonomin går på knäna. Och tyvärr är det oftast det mest genuina som försvinner och det kommersiella krimskramset som överlever, i olika former.
"Finns det svenskt kaffe på hotellet".


 
Turist, ja visst ...


  Mallorkinskt utedass.


    
Det allra bästa stället inne i Cala Ratjada är detta! En riktig guldtacka. 

Men det är så bra att det kommer få ett alldeles eget inlägg. 


Kanske imorgon! 



Av Teresa 113 39 - 25 juli 2013 00:15




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards