113 39

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Teresa 113 39 - 22 juli 2013 17:21

Mitt lilla favoritställe på Mallorca ligger på öns nordöstra hörn – i Cala Mesquida!

På hotellet, Viva Cala Mesquida Resort, har vi kamperat vid ett antal tillfällen de senaste 14 åren. 
Lugn, ro och havsnära. Underbart vackert! 


Balkong med havsutsikt är ett måste. 


  Om man som jag är återvändande gäst så får man fint mottagande. Detta år blev det gott i flaska samt brev från självaste hoteldirektörn. Samt ett personligt välkomnande av bästa Zeni!

En bra start på semestern – bubbel i glaset och en fantastiskt vacker utsikt.


   Blomster!


  Samt den underbara sandstranden!


  Första dagen bjöd på dis och lite regn. Men bad blev det trots allt. Blöt blir man ju ändå!


  Fördelen med halvdant väder är att man får vara nästan ensam ...


  Strand i solnedgång.


  Får man nog av stranden kan man titta på sanddynerna och promenaden som byggdes för några år sedan.


  Ett perfekt promenadstråk.


  Givetvis kan man även njuta av de maffiga bergsryggarna som blir extra stiliga i solnedgången.
En plats att må bra på! 


  Och så kan man titta på folk som strosar förbi på strandpromenaden. 
(Kolla noga på denne lille kille som uttrycker sig – högerhanden).


  Dricker man inte Cava på balkongen så kan man avnjuta ett gott Mallorcavin (om du är på Mallorca så måste du bara dricka deras lokalproducerade viner – to die for!!!) samt lite queso, jamón, albondigas y pan.


Aldrig mår jag så bra (kroppsligt) som här i Cala Mesquida.
Sol, sand, salta bad. Värme som gör underverk för en eländig kropp samt tillgången till vatten och bad när det blir varmt och svettigt. Den vackra utsikten och naturen samt god mat och dryck bidrar till det allmänna välbefinnandet. 

Det här är en klar favoritplats! 

Cala Mesquida. Om Teresa själv får bestämma! 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards