113 39

Alla inlägg den 21 juli 2013

Av Teresa 113 39 - 21 juli 2013 20:59

Tillbaka från en underbar vecka på min härliga ö!


Kommer berätta mer framöver men jag är fortfarande i semesterläge, så jag tar det pö om pö ...


Jag börjar med något som står mig varmt om hjärtat: katter!

Har saknat mina egna då jag varit på resa. Ingen som sover på fötterna, ingen som hungrigt piper, ingen som gör mig sällskap på badrummet, ingen som ständigt håller mig sällskap ...


När jag är på resa håller jag naturligtvis koll på katter jag möter. Detta år tycker jag katterna var färre på Mallorca. 
Inte ens på bakgården i Cala Ratjada där de brukar hålla hus fick jag prata med speciellt många fyrbenta.


Men här är bilder på de jag träffade: tillfälligt bekanta.


 


Vår minsting, Banff, passade på att löpa för första gången under min bortavaro. 
Maken pratar om jamande och skrikande samt en mycket intresserad Lava (jo, han är kastrerad, men ränderna går aldrig ur ...).


Så nu blir det dags för ett besök till veterinären med den unga damen. Eller ska vi skaffa kattungar ..!?



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards