113 39

Direktlänk till inlägg 21 november 2014

småregnig novemberfredag

Av Teresa 113 39 - 21 november 2014 16:32


Äntligen sitter jag nu i soffan. 
Kroppen värker och trilskas, gör så ont att jag bara vill grina.


Fast grinat har jag redan gjort. Minst ett par, tre gånger. Bara i dag.
Först kom det lite sentimentala tårar då jag hörde om Arthurs lycka

Senare under dagen blev det återigen dags för strupen att snörpas ihop då yngste sonen berättade om en av hans kompisars skolbyte som gått igenom. Då kom det åter några glädjetårar, bara för att jag vet att det betyder så otroligt mycket för hen. 


 

Jag är ganska så säker att katternas ögon tårades då min mamma kom förbi i morse. Hon hade nämligen tagit med sig färskt kattgräs, som de tre musketörerna kastade sig över. Hmm, fast det där med att de skulle vara som ett triumvirat var ju kanske lite att ta i, och just därför är det så kul att ha lyckats fånga dem alla tre på samma bild. Hör ju inte till vanligheterna, precis. 


 

Tog en sväng ner till city tillsammans med mamsen. Fredag, lunchtid och galet mycket folk överallt. Blev genast påmind om varför jag undviker city om det inte är absolut nödvändigt ... Hittade "världens gulligaste adventskalender" i Hötorgshallen. Denna skulle passa mig. Jag, som tycker att marsipan är grymt gott!


 

Kom i alla fall hem med det jag hade i sikte. En ny duk till köksbordet. En sådan där vaxad linneduk.
Banffen blev förtjust. Och visst är det snyggt – och nödvändigt – med en duk som matchar åtminstone en av katterna!?  


 

Naturligtvis kom även Lava och inspekterade. Banff passade på att ge honom ett premiärhånglel. 


  

Och eftersom Lava är gourmeten i vår familj så började han genast fundera över kvällens middag. 
Så nu är den stora frågan: vad blir det till brysselkålen?

 

Det är sådant jag funderar över nu när jag sitter här i soffan. 
Och med tanke på dimman i mitt huvud och känslan av att jag aldrig kommer kunna resa mig igen, så är det skönt att veta att jag har en fantastisk man som fixar det hela. Jag behöver bara vara trevligt sällskap och assistera, sittandes vid bordet med den nya fina duken. 

 

Önskar alla en trevlig helg! 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teresa 113 39 - 3 februari 2017 19:43

      Fredagsgodis från Sophies Canelé!             ...

Av Teresa 113 39 - 14 januari 2017 16:09

              Fantastiskt gott från Sophies Canelé   Följ Sophie på Instagram för mer gott!     ...

Av Teresa 113 39 - 1 januari 2017 00:00

             

Av Teresa 113 39 - 22 december 2016 20:14

  Vi fick ett kort!             Banff betraktar. Banff accepterar. Banff gillar.       ...

Av Teresa 113 39 - 21 december 2016 20:34


  Sitter här hemma och skrattar lite för mig själv.   Hittade dessa bilder hos BORED PANDA och alla vi som är kattägda känner nog igen oss.     bilder lånade från BORED PANDA   Vad är det med katter och julgranar!?   Nåja, i ärligh...

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards