113 39

Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Teresa 113 39 - 3 mars 2014 20:42


Plockade fram min gamla kamera i dag, min Canon 550D.


Hittade några gamla bilder som fallit i glömska där på minneskortet. Tog några bilder här hemma och

kom ihåg hur mycket jag gillar denna "gamla" kamera som tar riktigt hyfsde bilder. Ska plocka fram den

ur kameraväskan och använda den mer som vardagskamera då min Canon 7D är ganska tung och jag

ofta lämnar den hemma de perioder då jag har värk och inte vill bära på något i onödan. Så får det bli! 

Den känns faktiskt som rena rama kompaktkameran, jämfört. 

   

Knäppte denna på äldste sonen och Lava i dag – mycket kärlek.


Grönt är skönt – och gott.

 

När festen är över ...

   Denna fanns på minneskortet. Upphånglad bag-in-box. Också kärlek.



Av Teresa 113 39 - 3 mars 2014 14:41


Mitt absoluta favoritsmycke kommer från min vän Katarinas butik

ROLF and friends på Birkagatan 19.
I sterlingsilver och mitt är prytt med mina söners namn.


Om du tittade på TV4 Nyhetsmorgon i morse så kanske du fick se en glimt av dessa coola smycken.





Av Teresa 113 39 - 3 mars 2014 08:02


Det är måndag morgon och mitt huvud känns så tungt.
Jo, jag sa just de att det är måndag morgon och mitt huvud känns så tungt ...


Stämmer ganska så väl i dag, tyvärr. Förkyld med förvärrad astma och ett huvud som känns som baksmälla och dagen efter (trots att jag varken tittade på Oscarsgalan eller drack något starkare än A-fil i går).

Jag har morgonen till ära krupit upp i min sköna hörna i soffan och kollar in morgonens Nyhetsmorgon.


 

På TV pratas det om buller: Så farligt är buller för våra kroppar!

 

 

Samtidigt, hemma på min gata i stan:


  

VM i förflyttning av tung container ackompanjerad av metallgnissel och asfaltstårar ... 
7:53 är en strålande tid att gnida asfalt. Nästan så man undrar om man vaknat upp i Ukraina ...

 

Lever således farligt så här på veckans första dag – tack Lawab för lite nervdaller och adrenalinpåslag så här på morgonen.

 

Nu ska jag försöka hålla ögonen öppna så jag inte missar något!

 

 

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards