113 39

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Teresa 113 39 - 28 mars 2014 19:18


Drog iväg norrut över Solnabron för att skaffa nytt ID-kort. 
Jäklars vad de har byggt! 

Jag är positiv till allt det som händer i Hagastan. Ett f.d fult område får liv, genererar jobb, skapar bostäder. 
Jag gillar förändringar. Att stå och stampa på samma punkt där allt ska vara som det alltid varit är bakåttänkande.
Tänkt nytt! Tänkt framåt! 


Hos passpolisen skulle jag fotas. Framför kameran istället för bakom, för en gångs skull. 
Bad dem ta om kortet en gång, de tog om en gång. Fick godkänt tillslut. 
Min handläggare rådfrågade en kollega om kortet var ok. Ja, jag vet! Jag är lite långhårig just nu och min frisyr är liksom "mycket-hår-i ansiktet". Fast faktiskt så ansade jag luggen själv i går. Så var glada att jag gav er ögon. 
Ögon under tät hellugg. 

Och lite smize!
För le, det får man inte.


  

Nytt och tätt.


 

Inte nytt och glest.


   

Nytt och snyggt!






Av Teresa 113 39 - 28 mars 2014 18:40


I går kväll kom jag hem ganska så sent efter vår eventkväll. 
Utanför porten låg tre små bajskorvar som någon hundägare lämnat efter sig. 
Ja, den var alltså hundbajs. men oupplockad sådan. Därav att jag skriver att hundägaren lämnat den efter sig. 


I morse, ja då låg naturligtvis korvarna utrampade och utkladdade över större delen av trottoaren. 


Hur svårt kan det vara att plocka upp efter sig?
Och måste hunden sitta precis utanför porten?


Du hundägare som lämnat detta utanför får gärna höra av dig och förklara. 
Att du glömt påse är ingen ursäkt. Kom igen! 

Och skyll inte på hunden.
Det är du som ägare som fejlar! 


 

Av Teresa 113 39 - 28 mars 2014 18:21


En mycket välkommen nykomling i området är Tomas på Erikssons kött- och charkbod på Vikingagatan 3! 


Ekologiskt och närodlat är hans tanke bakom produkterna du hittar i charkdisken. 
Dessutom hittar man god italiensk pasta, prisbelönta olivoljor samt en massa annat smått och gott i hyllorna.


I dag firar vi födelsedag här hemma och under tiden som vi lagar mat smaskar vi på lomo och tryffelsalami.
Jag säger bara: Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! 


Risken finns att jag äter mig mätt på denna ljuvliga tryffelsalami. 


Väl värt ett besök. Förutom att köttet är fint, Tomas är trevlig så är lokalen grymt snygg! 
Kolla in den grymma väggen bakom charkdisken när du gör ett besök. 

Och ja, nästa gång ska jag ta med mig kameran och ta några bilder. 
För fler besök lär det garanterat bli!


Välkommen Tomas!


 



Av Teresa 113 39 - 28 mars 2014 16:44


Under gårdagen gästade Fabulous Arts Rosie!

En härlig dag med många besökare. Stort tack till alla er som kom och minglade med oss!

   

Helene från Fabulous Arts och hennes söta mamma. Lise-Lott från Stockholms Medicinska Fotklinik.
Samt min vän Madde.


   

Fina Pia som inte ville vara med på bild provade fina linneklänningen från nya leverantören. Viorica och Mirela shoppade fina vårkläder. Ann från Fabulous Arts i samtal med besökare och vänner.  

Och så världens bästa Sara!!! En underbar vän och chef!
Superlativen räcker inte till ...


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards