113 39

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Teresa 113 39 - 6 mars 2014 16:53




Och paket är ... fortfarande olevererat.

Och väldigt borta. 

Inte ens Posten själva vet var det finns.


 

Av Teresa 113 39 - 6 mars 2014 14:33


Detta blev en dag med blandade känslor.


Lite ilska och irritation över pakettrubbel.
Grattisglädje med ballonger.
Och så tårvåta kinder efter ett sorgligt besked.

Känslomässig berg- och dalbana.



Peppar med en glad bild!


Grattis fina Sandra – vår Rosiemodell!


(Detta är en bild från i höstas som har födelsedagspimpats lite dagen till ära.)




Av Teresa 113 39 - 6 mars 2014 11:15


I går skrev jag om att jag var lite tyken när det gäller Posten.


Och jag kan ju inte påstå att jag är särskilt mycket gladare i dag. Tvärt om.

Sent i går kväll gjordes ett besök på utläningsstället i Sabbatsberg. Där skulle paketet befinna sig enligt Postens kundtjänst (enligt telefonsamtal i går förmiddag). 

Ha! Långnäsa fick maken då han begav sig dit. Inte ett paket så långt ögat kunde nå. I alla fall inte med vårt namn på ...

Det muttrades en hel del här hemma under kvällen. Av besvikelse ...

Vaknade i morse och ny kontakt togs med Postens kundtjänst för att förhoppningsvis bli lite klokare. 
Men se, det blev vi inte. Så just nu har vi ingen aning om var paketet befinner sig. Jäkla trist historia! 

 


De var alltså här i tisdags. På gatan. Men porten var läst (precis som alla andra portar i Stockholms innerstad – surprise!). De påstår att vi inte var anträffbara, men hur kan de hävda det då de inte ens har försökt ringa. Vid samtal med kundtjänst uppger de att de aldrig brukar ringa ... Men de har lämnat en avi! Undrar var de lämnade den eftersom de inte kom in i porten!? 

Och nu då???? Jag hoppas innerligt att någon i chefsposition på Posten läser detta och tar till sig kritiken.

Det här är en sorglig historia om katastrofalt dålig service. Lögner, ovilja och inkompetens. Och inte en enda ursäkt längs vägen ...

Se till att se över ert system så att leveranserna kommer fram till nöjda kunder. För jag hoppas att det är sådana ni vill ha.

Maken snackade med en DHL-chaufför alldeles nyss, som han träffade ute på gatan. 
Och frågade hur de går till väga om de inte får tag på kunden: ringer och kör ut igen var det enkla svaret!

Kanske något för Posten att ta efter. 
Svårare än så är det inte.

Skäms Posten.



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards