113 39

Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Teresa 113 39 - 26 mars 2014 21:39


I går kväll bubblade det av skratt på Rosie


Efter stängningsdags så förvandlades vårt bakre rum till fotostudio. 
Modeller för kvällen var mor och dotter: Cornelia och Annica. 

Skratten blev många, kvällen rolig och bilderna glädjefyllda. 


Tack Annica och Cornelia för en strålande insats framför kameran!


            

Rosie = glädje och omtanke! 


Styling: Sara Rossander
Foto: Teresa Starkenberg
Modeller: Annica Falk och Cornelia Falk Huhn

Skor: ROLF and friends





Av Teresa 113 39 - 26 mars 2014 21:22


Samlingspunkt Birkagatan: fikapaus klockan 12.11


   




Av Teresa 113 39 - 26 mars 2014 15:11


ROLF and friends är första butik i Stockholm att sälja de coola jeansen från S Woman och Miss Miss!

I går plåtade jag Katarina på en blåsig bakgård i Birka. Coola jeans, sköna skor, värmande poncho och balla skinnväskor stod i fokus. Och så Katarina som driver underbara butiken på Birkagatan 19.

 

Är du nyfiken på vad saker och ting kostar så föreslår jag att du kikar in hos ROLF and friends på Facebook

 

                 

Av Teresa 113 39 - 26 mars 2014 15:01


Torsdag, kvällsöppet och massor av skoj i Birka!


 

Konst, kläder och mingel – läs mer om eventet på Rosie här!


 

Halvårsjubileum hos ROLF and friends!


Vilken dag/kväll!

Varmt välkomna! 



Av Teresa 113 39 - 26 mars 2014 00:12


En dag med kalla vindar och varma skratt!


Mestadels av dagen har tillbringats bakom kameran. Utomhus och inomhus. Kläder i alla dess former och färger.
Utomhusfotograferingen gav kalla händer då vinden gjorde sitt bästa för att påskynda arbetet. 
Direkt hem till soffan för att redigera. Snabba bilder blev fina bilder! Om jag får säga det själv. 

Kvällens fotografering värmde med härligt glada och småtokiga personer. Ler fortfarande då jag tänker på mor och dotter som bjöd på sig själva. 


Jag är lyckligt lottat! Jobbar med världens bästa! Kul, inspirerande och otroligt givande. 

I morgon bjuder jag på bilder! 


Nu ska jag stupa i säng.

God natt! 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards