113 39

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Teresa 113 39 - 7 december 2012 21:39

 



 

Instagram


Snö + sol = yeah yeah


Av Teresa 113 39 - 7 december 2012 18:02

När jag kliver in genom dörren på La Riggiola på Rörstrandsgatan 13 blir kontrasten mot den kalla vintern stor. Fastän det är första gången jag träffar Luisa Martorelli, blir mottagandet varmt och hjärtligt. Det är precis som att göra en resa. Där är färgglatt, kärleksfullt och precis så där härligt omfamnade - på ett mycket italiensk sätt. 


Men så är ju Luisa ursprungligen från Salerno, så det är inte så konstigt. 

La Riggiola har funnits på Rörstrandsgatan i 6 år nu och det märks att Luisa brinner för sina produkter! 
Hon är stolt över det italienska hantverket som är handmålat, handtryckt och som finns i många vackra färger och mönster - allt tillverkat för att kunna kombineras i otaliga variationer. 


Luisa ogillar slit-och-släng och hon jämför kaklet med slow food. Det tar tid att tillverkas, det görs med kärlek och resultatet blir otroligt bra. Det är fascinerande.

- Man skulle kunna kalla det för att "precycla", säger Luisa. Meningen är att kaklet ska väljas med känsla och tanke - med avsikt att bestå i många år. Beständighet är viktigt.


En genuint varm och härlig lucka i decemberkylan - härligt italiensk!



 


 


   


 

Av Teresa 113 39 - 7 december 2012 12:42







 



I morgon i Vi i Vasastan!  


Annons från företagarna i Birkastan


Här hittar du klappen - såklart! 


Välkomna till mysiga Birkastan!




Annonsen har utformats av Helena Berggren


Av Teresa 113 39 - 7 december 2012 00:09

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards