113 39

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Teresa 113 39 - 5 december 2012 23:22

 

Av Teresa 113 39 - 5 december 2012 21:38


 

Instagram

 

Stökigt och bökigt men bildskönt.

 

 



Av Teresa 113 39 - 5 december 2012 19:45

Ingen har väl missat att det har snöat. 


Och som det har snöat... Mängder!

Inställda tåg och bussar. Kaos.


Alla denna snö till trots, så hoppas jag att du har gjort ett besök på Ekotemplet som var dagens lucka i Birkastans kalender. Om inte, så rekommenderar jag ett besök en annan dag när snön inte är så besvärlig.


 


I början av septermber 2012 öppnade Ekotemplet på Vikingagatan 9.
Anneli Liljenfeldt, som är ägare av butiken, är i grunden sjuksköterska. Med gedigen kunskap om näringslära och ett stort intresse för kostens betydelse för vårt välmående vill Anneli dela med sig av sin vision. Att se helheten i människan - inifrån och ut - utifrån och in.


Med rätt sorts kost och vitalvaror kan vi påverka hur vi mår - både invändigt och utvändigt. Anneli berättar hur kosten haft stor betydelse för hennes egen hälsa. Numer är det RAW-food samt så rena produker som möjlig som gäller för henne själv. 


I butiken säljer Anneli i i första hand ekologiska eller vildväxande produkter samt produkter från lokala småproducenter. Både mat- och hudvårdsprodukter ingår i butikens sortiment.



Dessutom på Ekotemplet:

  • kurser i ekologisk hudvård ( som man kan lära sig att tillverka själv) och aromaterapi
  • 1-årig utbildning, botanisk hudvårdsterapeut
  • behandlingar såsom cirkulationsmassage, ansiktsbehandlingar, fotvård, handvård mm
  • konsultation hudhälsa
  • kinesisk ansiktstydning


Mer om Ekotemplet hittar du på deras hemsida

 


Hoppas ni har haft det bra i snön idag.
Själv kom jag till Ekotemplet - inte längre. Men det var å andra sidan ett mycket trevligt besök!
Tack Anneli!




Många bilder i dag!


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



Av Teresa 113 39 - 5 december 2012 09:08

 



 



 

Instagram


Vit, vitare, vitast.


Av Teresa 113 39 - 5 december 2012 00:13

 

Instagram


Stjärnglans över Birkastan!



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards