113 39

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Teresa 113 39 - 19 december 2012 18:50

I dag var det dags för en självklar favorit!


 


Helena Berggrens smycken är så snygga att de talar för sig själv!

Enkel, ren, genomtänkt design i grymma material och färger.


Helena är grafisk formgivare och den som ligger bakom utformningen på Birkastans kalender. 

Hennes butik ligger på Norrbackagatan 9. 


I dag gav Helena 19 % rabatt sina sina läckra smycken och jag var naturligtvis inne och handlade juklappar. 

Plexiglas är det nya svarta!


Titta, njut och gör ett besök hos Helena!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Teresa 113 39 - 19 december 2012 11:53

 

 

 

Instagram


What's up?
What's down...



Av Teresa 113 39 - 19 december 2012 11:12

I går hann jag med en av två lucköppningar.


  

Jag kikade in på Birkagatan 20 hos Mamsen & MaLou.

En butik med kläder för kvinnor och barn.

Som drivs av en mor och en dotter - Mamsen & MaLou - Monica och Mimmi (Marie-Louise).


Mamsen & MaLou öppnade för cirka 2½ år sedan - Birkastan kändes som ett självklart val och då butiken blev ledig i samma veva som de letade lokal slog de till! 


  Shopping på G!


  Dam- och barnkläder.


  Barnkläder i härliga färger med roliga mönster.


 
Och en mysig hörna där man kan sitta och ta en kaffe medan man väntar på den som provar kläder.


  
Här är en söt tröja som jag hade velat ha om den fanns i min storlek! 


  
Och detta är trevliga Monica - Mamsen! 



Hittade en klänning som skrek mitt namn. 
I går var det 20 % rabatt på allt i butiken så jag passade på att handla.

Blir nog den som får partaja med mig på nyår. Eller kanske redan på julafton...

Eller så slänger jag på mig den redan i dag.


Den liksom tigger om att få användas.





OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards