113 39

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Teresa 113 39 - 17 december 2012 22:25

 

Instagram


I dag fick jag mina nya visitkort.


Lava la beslag på lådan.


Den är en size 0.
Det bryr sig Lava inte om.


Av Teresa 113 39 - 17 december 2012 20:57


Jag vet att det finns en del personer som ogillar allt som har med fötter att göra. 


Ni bör sluta läsa nu - för det kommer även bilder.

  




Jag har i dag varit på medicinsk fotbehandling.


En mycket trevlig person som både verkar och bor i Birkastan är Lise-Lott Hoffman: som äger och driver Stockholms Medicinska Fotvård på Tomtebogatan 13. En mycket nära granne (tvärs över gatan, mittemot).


I dag blev jag och mina fötter väl omhändertagna hos Lise-lott. Jag som aldrig varit på pedikyr eller liknande tyckte att det var dags att mina fötter fick lite omtanke. Och vi hade en riktigt skön stund - jag och mina fötter!


Så nu sitter jag här med fötter lena och mjuka som en bebisrumpa. Jag är glad att mina fötter fick ta plats så här mitt i vintern, då de ständigt är instängda i varma skor. Inga vassa hälar när jag går till sängs ikväll.

Kanske till och med maken hurrar! 


Stockholms Medicinska Fotvård

Tomtebogatan 13

Birkastan (såklart)

076-247 97 24


Hemsida 

 

 
Jag fick börja med ett skönt fotbad


 
Därefter lite nagelklippning...


 
...och putsning... 


Som avslutades med en skön fot- och underbensmassage!


Det handlade om fötterna - men jag säger tipp topp! 

Skönt med fräscha fötter!


P.S Lise-Lott har lucköppning den 20:e december och jag råkar veta att hon har ett fint erbjudande...




Av Teresa 113 39 - 17 december 2012 16:57

 

Carolina Setterberg, Peggy Stenius Johnson och Amanda Bergström – tre tjejer som alla gått på S:t Martins gymnasium i Sundbyberg: inriktning mode och design. 

 

    
Från vänster: Amanda, Peggy och Carolina

 



I lördags hade de anordnat en visning av sina plagg på kulturcentrum Santa Barbara på Drottninggatan.


  • Peggy är utbildad makeupartist och gillar dessutom att jobba med helheten runt ett plagg vid t.ex en fotografering. Att få kläder, smink och hår att passa ihop och på så sätt få fram den rätta känslan. Peggy designar även konstsimsbaddräkter.

  • Carolina är även hon utbildad makeupartist. Hon har bland annat designat underkläder för ett företag och hennes kläder går att köpa via hennes hemsida http://www.carolinasetterberg.se/
  • Amanda har en förkärlek till festkläder och då framför allt klänningar! Hon jobbar mycket med draperingar och är speciellt förtjust i att tillverka bröllopsklänningar.




 

 

 

Följ med på lite modevisning:


KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE FORMAT!!!


                 Carolina

 


                 Peggy

 


                 Amanda

 

 


                   





Av Teresa 113 39 - 17 december 2012 13:59

 

Instagram

 


Birkagott måste vara världens bästa godisbutik!!!


Idag blev det en saffranskola och tomteklubbor! Passande.


Av Teresa 113 39 - 17 december 2012 12:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards