113 39

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Teresa 113 39 - 27 december 2012 14:52

 

Instagram


Dagdrömmer.



Av Teresa 113 39 - 27 december 2012 11:40

Titta på morgon-tv på 4:an.


Undrar varför Anders Pihlblad försöker efterlikna Karlsson på taket denna morgon. 


Eller är det Markoolio...


 


Av Teresa 113 39 - 27 december 2012 00:26

 

Trötta på julmaten - så blev det Tacomiddag. 
Där efter blev det tv-kväll: maken och jag bänkade oss framför Fjällbackamorden. 
Ganska tunnt tråkigt enligt mig (men så är jag inte något fan av böckerna heller för den delen). Även maken var smått uttråkad.
Men Per Morberg är ju alltid skoj att fästa ögonen på. Tycker jag i alla fall. Det maken uppskattar är nog mer hans skådespeleri - ingen kan spela skitstövel så väl som han (Morberg alltså - maken är varken skitstövel- eller skådespelarmaterial).


Efter det sömnpillret blev det desto mer underhållande med Jonas Karlsson och filmen Cockpit.

Kanske delvis för att både maken och jag har ett förflutet i luftrummet. Nu var det i och för sig inte så mycket flygrelaterat i filmen förutom uniformerna, några scener från Arlanda och "kraschen som som avslöjade allt". 

Men helt klart en "feel good-film". 


Annars brukar flygfilmer oftast resultera i altt maken och jag sitter och dissekerar det mesta eftersom vi vet att det som sker är overkligt och att mycket av det som händer inte skulle kunna hända i verkligheten... Rutiner, tekniska detaljer och sannolikheter granskas och mals sönder. 


Flygnörderi!?

Ja visst! 


And we're proud of it. 


My control! 

God natt.


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards