113 39

Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

mallorca – Es Coll d'Os

Av Teresa 113 39 - 26 juli 2013 14:45

Vill man äta riktigt gott, ja då ska man besöka min absoluta favoritrestaurang Es Coll d'Os i Cala Ratjada. 


Den ligger som en dold pärla mitt i byn. Inte helt lätt att upptäcka om man vandrar runt på gatorna bland alla turistfällor. 


Det är tredje året i rad som jag besöker denna familjerestaurang som serverar mat som är gudomlig!

Här jobbar Joan Ignasi. Och hans föräldrar. Hans bror har tagit ett års ledighet för att jobba på en restaurang i Palma, Urbà. Maten på Es Coll d'Os produceras lokalt och mycket av det som serveras kommer från hans föräldrars finca. 

 

Välkomna till Es Coll d'Os!


   

Vi brukar komma relativt tidigt (20-tiden). Det är vi ensamma om ...


   

Under vinrankorna tas vi hand om väl. Serveras det godaste av det goda! Både i fast och flytande form.


 


   
Det är alltid lika svårt att välja ... så därför blir det fler besök under vistelsen. Så att man hinner smaka det mesta. 



I år smakade vi på oxfilén med jordgubbssås som är en favorit sen tidigare besök. Lammet är även den en höjdare, samt anka med sobrasada. Nytt för i år var den underbara fläskfilén med senapssås! 
Favoriten bland alla de goda efterrätterna (jag som inte ens är en efterrättstyp) är Mallorca milk! Den måste jag bara fråga Joan Ignasi om jag kan få receptet på. 


 

Till förrätt åt vi grillade räkor! Kan vara de godaste jag någonsin ätit. 


 

Perfekt oxfilé! 


 

Joan Ignasi.


 

El chefe! 


 
Om du befinner dig på Mallorca tycker jag du ska göra ett besök på detta fantastiska ställe. Jag lovar att du inte kommer bli besviken! Bara mätt och belåten. 


Om jag skulle bli ombedd att rekommendera en rätt ... så skulle jag ha svårt att välja, men ankan är fantastisk. Och lammet. Och fisken. Så svaret skulle bli – a l l t ! Precis allt. 


Gracias y hasta el próximo! 


Läs mer HÄR!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teresa 113 39 - 3 februari 2017 19:43

      Fredagsgodis från Sophies Canelé!             ...

Av Teresa 113 39 - 14 januari 2017 16:09

              Fantastiskt gott från Sophies Canelé   Följ Sophie på Instagram för mer gott!     ...

Av Teresa 113 39 - 1 januari 2017 00:00

             

Av Teresa 113 39 - 22 december 2016 20:14

  Vi fick ett kort!             Banff betraktar. Banff accepterar. Banff gillar.       ...

Av Teresa 113 39 - 21 december 2016 20:34


  Sitter här hemma och skrattar lite för mig själv.   Hittade dessa bilder hos BORED PANDA och alla vi som är kattägda känner nog igen oss.     bilder lånade från BORED PANDA   Vad är det med katter och julgranar!?   Nåja, i ärligh...

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards