113 39

Alla inlägg under oktober 2013

Av Teresa 113 39 - 20 oktober 2013 22:28


Birkastan i dagens avsnitt av Partaj: Carneval Tattoo!

       

Se klippet här!

 

 

Av Teresa 113 39 - 20 oktober 2013 15:26


  Någon är mycket sällskaplig i dag. 
Ligger bredvid i soffan. Så där riktigt nära. Och sover djupt. Man kan höra små puffiga sömnljud från henne. 

Och jag vill bara stoppa ner hela näsan i hennes päls. 
Fast hon är britt! Så jag låter bli. 

Gärna nära. Men inte för nära. 

 

Men det är väldigt svårt att låta bli ...



Av Teresa 113 39 - 20 oktober 2013 12:03


      Bild: Tjejkväll i Birkastan






Boka in den 7 november i kalendern – för då blir det tjejkväll i Birkastan!

 

Mingel, tävlingar och en massa annat spännande händer under en och samma kväll.



Gå in på Mitt Birkastan på Facebook och läs mer om eventet!

 

 

 

Vi ses i Birka!

 

 

 


Av Teresa 113 39 - 19 oktober 2013 18:35


I dag har jag tillbringat några timmar i en av mina favoritbutiker här i Birka! 
Kanske rentav stans snyggaste inredningsbutik ... ROLF and friends, såklart!

Hjälpte min vän Katarina att passa butiken de sista timmarna fram till stängningsdags.
Ett jämnt flöde av kunder och många som hittar något snyggt att handla. Det är liksom svårt och låta bli, med tanke på att a l l t är snyggt! Hon har lyckats så bra med mixen i butiken. Dessutom är hon enormt stilsäker! Kunderna som är inne och tittar (OCH handlar) är smått lyriska. Flera av dem vill precis som jag flytta in!


 

En mix av Katarinas egna keramik och handplockade varor från olika favoritleverantörer. 
Samt en stor dos personlighet. 


 

Det är många knappar att hålla reda på. Alltid spännande med nya kassasystem! 


Efter stängningsdags tittade jag in hos min vän Sara på Rosie för lite snack och planering. Vi har ett gäng rolig/tokiga idéer i huvudet för tillfället. Mer om det i framtiden ...


 

Därefter hem till soffan. Och undrade var alla katter tagit vägen?! 


 
Och lyckades hitta en till slut.

Nu blir det en riktigt lugn hemmakväll med familjen!

Av Teresa 113 39 - 19 oktober 2013 13:18


En mycket trött person var i går bortbjuden på middag hos en vän som lagar Vasastans godaste käk! Maten tillagades i vännens snygga nyrenoverade kök. 

Ett relativt stort sällskap med härliga vänner – sådana där som man känner mycket väl och kan vara sig själv med. 
Men ibland är den fysiska tröttheten så total att det inte ens går att frambringa hela meningar och hjärnan befinner sig i ett slags vakuum gjord av sötsliskig tuggummigegga. Då känner man sig inte som ett fantastiskt roligt sällskap. 

Personen i fråga hann i alla fall äta en fantastiskt god renskavsgryta, ta ett glas rött och kramas lite med vännerna innan hon halvdöd tog bussen tillbaka till Birkastan. Så trött och seg i kolan att hon höll på att glömma stiga av bussen vid S:t Eriksplan och fick kasta sig av i sista sekunden. 


Tänk om hon hade hamnat på Kungsholmen ...

Av Teresa 113 39 - 17 oktober 2013 23:44


Dagen har gått i ett! 

Började med fotografering hos Katarina på ROLF and friends


 


Detta är den eminenta Stumpestaken som är formgiven av konstnären Jonas Thorstensson – som är känd för sin formgivning i återvunna material. Endast 695: -. Kan kompletteras med ställning samt galler. Perfekt för värmeljus samt ljusstumpar! 

 

Fotagraferade även den vackra och trevliga butiksägarinnan, men den bilden vågar jag inte lägga ut här (eftersom hon trots sin bildskönhet är något blygsam). Men håll utkik efter ROLF and friends-blogg på hemsidan så kommer ni snart få se mer av henne – och framför allt, läsa!


Packade därefter ihop den stora kamerabagen – som numer har en pikant doft av katt eftersom någon (troligtvis den lilla okastrerade) tyckte att den behövdes markeras. Tack för det ...


Drog vidare till ROSIEKvällsöppet och besök av Bibbi – som har en fin butik i Sundbyberg. Bibbi är den ena halvan av Bibbi & Birger. Och du måste bara gå in på deras Facebook-sida och kolla vem Birger är. En riktig snygging! 


Efter klockan åtta tog jag det väldoftande ekipaget åter genom Birkastan och landade efter en promenad i regnet på Le Pot. En glas champagne för att fira vännen Mirela som fyller år i dag. Grattis!!!
Det blev ett kärt återseende med Carina och Lise-Lotte som saknat mig. Jag har varit dålig på att besöka mitt andra vardagsrum de senaste veckorna, men lovar bot och bättring! 


På Pottan hittade vi även ett gäng före detta kollegor. Trevlig med lite uppdatering och snack om både det ena och det andra. 


Kommer somna ovaggad i natt ...

PS. Kamerabagen kommer få sig en rejäl omgång med ättika i morgon. Oups! Det har visst redan hunnit bli i morgon ... I dag ... God natt! DS. 


 

 

 

Av Teresa 113 39 - 17 oktober 2013 11:04


 

Snygg om fötterna i passande present från NY och Sara!


Tassar fram i dag ...

Passa dig!


Av Teresa 113 39 - 16 oktober 2013 13:47


 

Morgonstund.
Ligger i sängen och ska precis stiga upp.


Då kommer hon. 
Drottningen. 

Lägger sig på bröstet och buffar försiktigt med sin mjuka panna mot min. 
Försiktigt. Ömt. 

Hon känner på sig att denna dag är en mindre bra dag rent fysiskt. 
Med sin lena päls, sina försiktiga rörelser och sin kloka blick vårdar hon mig. 


Visst är det fantastiskt att hon känner på sig hur när smärtan i kroppen är som jobbigast. 
Kloka katt. 


Samtal utan ord. 

Kommunikation. 
Förståelse.

Omtanke.

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards