113 39

Alla inlägg under januari 2014

Av Teresa 113 39 - 22 januari 2014 15:16


I går var det dags för Brikastans nätverk att träffas för ett möte. 
Prata lite om hur julen och dess aktiviteter avlöpt. Men även för att tacka Johanna Westin för det mästerliga arbete hon utfört under sin tid som spindeln i nätet! Både sorg och glädje. 

Ett riktigt trevligt möte som drog ut på tiden och avhandlade både cocktailpartyn, bröllop, bh-storlekar och resor! 
 



Katarina hade bakat en smaskigt ljuvlig tårta som fick högsta betyg!


  

Och så bubblades det ju lite grann, dagen till ära! 

 

Det kommer bli tomt efter Johanna. Men som sagt, Upplandsgatan är inte så långt bort och så lätt blir hon inte av med mig i alla fall! Dessutom finns det planer på att få behålla en del av henne i Birka.

 


Schhhhh!

Operation övertalning!     

 

 

 

Av Teresa 113 39 - 22 januari 2014 14:13


 

I förra veckan fick vi en kaffemaskin. 
En sådan där modern, som man stoppar kapslar i. 

Nu är ju inte jag kaffedrickare, men övriga familjen tyckte detta var mycket spännande. 
Maken drog ner till Hemköp för att inhandla de nödvändiga kapslarna. 

Kom hem med diverse olika smaker och det börjades att experimentera. 

Caffè latten hade en rykande åtgång. 


Så tittade maken på kartongen och konstaterade att utgångsdatum för just latte-varianten passerat, med råge! 
Nu är vi inte så himla kinkiga i vår familj men vid nästa tillfälle som maken var nere på Hemköp Torsplan (där kaffekapslarna inhandlats) så påpekade han detta med datum och utgång. Resterande lager på hyllan inspekterades av maken och den manliga butikspersonalen och det konstaterades att samtliga förpackningar var "long gone".

Varorna plockades omedelbart bort från butiken och maken fick kompensation för de inköpta kapslarna. Pengarna tillbaka samt 100% kompensation. Samt ett självklart trevligt bemötande. Inget tjafs, inga bortförklaringar eller annat dravel. 

100% kundservice!!!    

          

 

Av Teresa 113 39 - 21 januari 2014 14:28


I dag ska jag våga mig utanför dörren. 
Ser så himla kallt ut då jag kikar ut genom fönstret. Fryser ju bara jag befinner mig inomhus. 
Vad ska jag ta på mig? Har levt i mysbyxor och mjuka tröjor den senaste tiden. 
Vet inte hur man gör då man klär på sig riktiga kläder ...


 


Vackert, men kallt! Precis så ser det ut när jag kikar ut genom fönstret.
Jag som sitter inomhus med mina värkande händer klistrade på elementet,  eller har torgvantar på mig ...
Burr! 

   

Katterna underhåller mig med kurragömmalek. 
Banffen är en mästare på att gömma sig under badrumsmattor. Därför ligger de aldrig där de ska. 
Badrumsstök.

Och det ska bli spännande att kliva utanför dörren då jag hör att målarna fixar och donar där ute i trapphuset. 
I morse trodde jag nästan att någon höll på att bryta sig in då det tafsades på dörren. 
Katterna är också intresserade. Ja, inte Lava då – han tycker mest att det är läskigt. 
Hela världen utanför dörren är skrämmande för honom. 


Efter att ha varit dålig och hemma ett tag är jag nästan benägen att hålla med honom.

 



Av Teresa 113 39 - 19 januari 2014 16:30


 

Ljus – om man är positiv

 

 

Ljusare – komparativ med lite hjälp


   

Ljusast – superlavativ

 

 




Av Teresa 113 39 - 18 januari 2014 15:36


 

Har precis avslutat Min mormor hälsar och säger förlåt som är skriven av Fredrik Backman.


En underbar berättelse som handlar om den 7-åriga Elsa, som är lite störig. Som har en mormor som hittar på fler hyss än Emil i Lönneberga någonsin gjort. Backman dukar upp en meze bestående av en massa personligheter som är lite udda, men egentligen ganska så vanliga – bara vi har öppet-sinne-glasögonen på då vi gör vår bedömning av dem. 

En helt klart annorlunda berättelse, där verklighet blir till saga. 

Det jag funderar på då jag lägger i från mig boken är: vilken sorts kennel hittar man en wors på?
Alla borde ha en wors. 



Av Teresa 113 39 - 17 januari 2014 15:46


Veckans guldstjärna måste helt enkelt delas ut till en vän!


Hon befinner sig alltså på Fridhemsplans tunnelbanestation då hon plötsligt råkar ut för en väskryckare. 
Måhända tyckte den där väskryckaren att han gav sig på ett lätt offer eftersom min vän är ganska liten och nätt. Och tjej. 

Men oj så fel han hade! Istället för att snabbt avlägsna sig med en väska med något som han hade hoppats skulle kunna inbringa lite stålar så fick han sig en rejäl överraskning av 158 centimeter vältränad tjej! Närmare bestämt en tung datorväska i huvudet samt en hård spark mellan benen. Samt att han fick sig en gratis undersökning av den väktare som lämpligt nog befann sig i närheten. 

Veckans lärdom: storleken spelar ingen roll!

Av Teresa 113 39 - 16 januari 2014 17:30


Riktigt busväder på eftermiddagen i dag.
Men en sväng med mamma och äldste sonen till Kaffeverket för en god lunch. 
Samt en sväng till apoteket för att hämta ut en kur antibiotika. 
Har varit hängig sedan långt innan jul men kanske funnit förklaringen till att jag varit mer än vanligt eländigt trött och slut i kroppen. 

På apoteket diskuterade vi förväntningarna inför kvällens dubbelavsnitt av Revenge. 
Och så inhandlade jag nya silikonöronproppar. Förhoppningsvis ska de stänga ute makens nattliga knarrande.


 


 


 

Kände mig nästan som The White Witch of Narnia efter att ha varit ute i snön som yrde. 
Fast inte lika vacker som Tilda Swinton då. Ty det är svårt ...

   

Bild: här 

 




Av Teresa 113 39 - 15 januari 2014 20:31


Tittar på handbolls-EM på tv. 

 

Planen känns väldigt bekant. Den påminner om något ...

Life is like a box of chocholate ...


Någon som håller med!? 




För er med dålig fantasi: Paradis chokladask! 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards