113 39

Alla inlägg under december 2012

Av Teresa 113 39 - 3 december 2012 21:43

Tänk, ibland har man inte en aning om vad som väntar en. 
Trots jag i stort sett dagligen går förbi denna adress så har jag inte kikat så noga. Mest undrat vart Stray Boys tog vägen.


Men så idag, öppnade jag lucka 3 och fick en angenäm upplevelse!

Två glada, trevliga (och dessutom snygga - om det nu spelar någon roll...) tjejer gav mig ett varmt välkomnande. 


Den ena tjejen heter Kajsa Holmström och hon designar samt syr själv upp plaggen av märket FRIENDKID. Kollektionen består till största delen av klänningar i 60-talsstil. Unika, handsydda, till viss del av återvunnet material. 


Kajsa har funnits på Vikingagatan 9 sedan oktober i år. Hennes företag startades för 1½ år sedan och klänningarna säljs framför allt i hennes webbutik. Kikar du in på Vikingagatan är det inte omöjligt att du finner Kajsa sittandes vid symaskinen och vill du får du givetvis ta en titt på hennes alster! 


 



 


 


Dessutom fick jag en bonus i och med denna lucköppning! För i samma lokal som Kajsa sitter nämligen Rebecca Lidh som tillsammans med Ellen Sederholm är grundare av märket LilyJoe.


Fashion trimmings!

Vad är det, kanske du undrar?

Jo! Med nitar, fjädrar, paljetter, broscher och knappar från LilyJoe kan du upcycla din gamla plagg. Du behöver inte köpa något nytt utan fixar till dina skor, väskor och plagg på ett enkelt sätt. Alltså, bara att ta fram din kreativa sida och skapa något som du garanterat är ensam om! 


LilyJoes fashion trimmings säljs i första hand över nätet men om du tittar in på Vikingagatan så kan du få shoppa lite bling även på plats. Har du bara ett strykjärn så fixar du det mesta! 


 


 


 


 


En riktig rolig överraskning - precis så som en lucka ska vara!


        



Av Teresa 113 39 - 3 december 2012 08:21

Instagram


Banff spanar in den nya dagen
Här är det full rulle - morgonens första gymnastikpass avklarat.
Jag pratar naturligtvis om katternas...

Av Teresa 113 39 - 2 december 2012 18:38

1:a advent! 


Och dubbel lucköppning i Birkastan.


Varning! I dag blir det många bilder!!!


Började med ett besök hos Sara på Rosie
En nyöppnad butik som snabbt har blivit en favorit hos mig! Har redan inhandlat ett par tröjor som blivit mina bästisar denna höst/vinter. Och tänk, i dag var det 20 % rabatt på allt i butiken och Sara bjöd på glögg, skumtomtar och annat gott. Jag passade på att handla julklappar. Till mig själv! Är inte helt lätt att köpa presenter till så nu har jag gjort det mycket enkelt för familjen...


Sprang på en och annan bekant i butiken. Jag är inte ensam om att gilla Rosie! 


 



    



      



    



    


   



Därefter bar det av längre upp i backen på Röstrandsgatan, till ART by Siv Varhaugvik
Många gör misstaget att inte ta sig ytterligare en bit upp på gatan. Och då missar man något, säger jag. 
Här finns numer Siv och hennes alster. En härligt sprudlande kvinna som känns som en fantastisk ny bekantskap. Och här lär det hända en hel del spännande saker framöver - så håll utkik!

Rörstrandsgatan 40 är adressen.




    






    



Det var dagens lucköppning!  



Såg även idag en hel del jultecken: bland annat en del fint hos Lolodi:


   


Julkatter - I love it! 


Av Teresa 113 39 - 2 december 2012 10:23

 

Instagram


Dagen börjar strålande!

Av Teresa 113 39 - 2 december 2012 00:00

Julkänslan börjar faktiskt infinna sig redan nu.


Snö, lucköppning, julpynt och rejäl myskänsla i Birkastan i dag.

Antar att det är så över resten av stan också, men det kan jag inte utala mig om då hela dagen har tillbringats i Birka. 


Här hemma provlagade maken revbensspjäll, en liten försmak av julen alltså. Jisses vad goda de blev! 

Så nu har resten av familjen bestämt att det ska dukas upp ribs på bordet på  julafton. 

4 mot 1 (även Lava, vår röde katt, sträckte upp tassen vid omröstningen). 

Maken har alltså inget val.

Inte om han vill ha julklappar i alla fall.


Nu bjuder jag på några juliga bilder från dagen. 


 


 


 




Av Teresa 113 39 - 1 december 2012 22:47

 

Instagram


I morgon, första advent.


Och jag är inte ett dugg förberedd.
Inga stjärnor finns i fönstret (ska väl in i den överbelamrade garderoben och gräva imorgon).
Ingen glögg är inköpt (är ärligt talat inte så förtjust i glögg).
Inga pepparkakor är bakade (men har världens godaste recept).
Inga lussebullar finnes heller (men idag blev jag bjuden av en fin vän på goda hemabakta bullar).


Men jag har i alla fall ljus att tända!
Och fin lucka att öppna hos Rosie på Rörstrandsgatan imorgon!


Kan berätta att katterna är inne på sin andra adventskalender... Ja, det finns t.o.m kalendrar för pälsklingar! Med mat.
Och mina katter är bra på det här med lucköppning.



Av Teresa 113 39 - 1 december 2012 16:18

 


I dag var det dags för lucka nummer 1!


Cupcake på S:t Eriksgatan var först ut.

Någon som var där?

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards