113 39

Alla inlägg under maj 2013

Av Teresa 113 39 - 15 maj 2013 14:00

Tydligen råder det delade meningar om Petra Medes insats som programledare i gårdagens ESC-semi. 


Jag tycker personligen att hon var strålande! 
Proffsig, med glimten i ögat och dessutom pratade hon engelska på ett sätt som innebar att det gick att höra vad hon sa – inte helt vanligt bland hennes föregångare, framförallt inte på den internationella sidan. 

En del har uppenbarligen retat sig på att hon artikulerade v ä l d i g t mycket. 
Men det är ju så hon pratar! Tydligt! Även på svenska. 
Som sagt, skönt med någon som snackar så att man hör vad hon säger. 


Heja Petra! 


   Skärmdump från SvT.


Nu vet jag inte om hon skrivit sitt manus själv, men det lilla Norge-skämtet var roligt (inte norskt roligt utan svenskt roligt)! 


 


Av Teresa 113 39 - 14 maj 2013 23:24


 


BILD · FOTO
Av Teresa 113 39 - 14 maj 2013 22:55

Petra Mede skötte det hela med bravur! 


Team Tomtebos topp tre – Nederländerna, Danmark och Moldavien – gick vidare till final.

 

Lynda Woodruff en höjdpunkt!


 

"Tack och förlåt Europa!" 



ESC

Av Teresa 113 39 - 14 maj 2013 19:27

Österrike, Estland, Slovenien, Kroatien, Danmark, Ryssland, Ukraina, Nederländerna, Montenegro, Litauen, Vitryssland, Moldavien, Irland, Cypern, Belgien och Serbien.


Kombatanterna i kvällens drama i Malmö! 
Vilka går vidare till finalen på lördag? 

Spänningen är oliiiiidlig! 


Ja ja, jag vet att många av er suckar nu. 
Men jag tycker det är roligt att titta. Kolla kläder, uppträdanden, jämföra låtar (vem som kopierat vem osv.). 
Musiken är inte speciellt bra.
Men det är liksom hela grejen. Hela evenemanget.


Låt mig få tycka det. 
Du gillar säkert något som inte jag är så road av.


Men sitt inte och kolla för att sedan klaga på precis allt och hur U S E L T det var. 
Stäng av istället. 


Nu kör viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!





Av Teresa 113 39 - 14 maj 2013 15:39



En sådan dag ...


 

Så rackarns trött och seg. 
Dags för ett besök hos min läkare Olof. 
Inte för att jag är så trött, eller ja delvis men inte riktigt. Äsch, komplicerat så jag lägger inte ut texten ytterligare. 
Tur att jag har en bra läkare i alla fall. Som bryr sig och lyssnar. 

 


På väg från kvartersakuten fick jag syn på detta: 


   

N å g o n  har tappat ett cigarettpaket och en gaffel i hissen. En klart annorlunda kombo.


Hemma i Birka har  n å g o n  tappat denna mackapär.

Någon som vet vad det är? Någon som saknar den? 



   

Hos läkaren fick jag dessa. Och nu hoppas  j a g  på att tappa lite vätska. Känner mig nämligen lite som Barbapappa ... Medicinens namn speglar lite hur jag upplever mig själv just nu ...


Men jag har inte tappat hoppet. Jag har bara tillfälligt tappat geisten.
Men förr eller senare ska jag finna den. Hojta gärna till om ni hittar den!






Av Teresa 113 39 - 13 maj 2013 22:33


I dag blev dagen då jag kunde dra en lättnadens suck ...


 



Av Teresa 113 39 - 12 maj 2013 20:01

Söndagsslöar ...


Katterna har tagit plats under bordet, ett av favoritställena. Där ligger de och bara väntar på att något ska hända. 
Drottningen – Nikita: vill som oftast  I N T E  vara med på bild. 


 


 


 

Även jag är lite på det humöret i dag ... 


Slö.
Men med vassa klor. 


Akta er. 



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards