113 39

Alla inlägg under maj 2013

Av Teresa 113 39 - 12 maj 2013 13:04


I går var det äntligen dags för grillpremiär! 

Som vi har längtat. Sol, värme (i alla fall så länge som solen är uppe) och doften av grillat. 

I går eftermiddag dukade vi upp hos kompisarna tvärs över gatan. Kött, grönsaker, halloumi fick sig en omgång

på grillen och sköljdes ner med lite rosé. Som grädde på moset hade Sonny och Mirela bakat en "bomb".
Marängtårta med grädde och jordgubbar – kan vara en världens bästa efterrätter!

Och självklart var min kompis Frodo med! 


 

Av Teresa 113 39 - 11 maj 2013 17:13

Äntligen grillpremiär!!!

Av Teresa 113 39 - 11 maj 2013 13:03


 


Av Teresa 113 39 - 10 maj 2013 13:43

I går var dagen då jag tog mig ner till Kungsan för att ta några bilder på de vackra rosa blommorna.
Kanske Sveriges mest fotograferade blommor!?


 


Som vanligt var där fullt med folk som alla hade sina kameror, mobiltelefoner och paddor i högsta hugg. 
Detta kan vara ett av de få tillfällen då det är lätt som en plätt att fota andra människor utan att de bryr sig – alla är ju själv upptagna med att få till bilden, så ingen bryr sig. 


Vackert är det i alla fall. Och folk är glada och trevliga och lite osvenska (se föregående inlägg).


Men dagens pekfinger går till mamman och pappan som tjafsade om vem som sagt vad innan de gick hemifrån. Konversation på sandlåde-nivå! Alltmedan deras 12-årige (?) son stod bredvid och inte alls tyckte att det var speciellt roligt ... Något sa mig att detta inte var första gången som han var med om en liknande situation. Stackars kille! 
Lite arg på mig själv att jag inte sa något ... Ibland beter sig vuxna otroligt omoget. 


Men, en massa bilder blev det. Så håll till goda med en massa rosa! 


 


 


 


 


 


 


  Pony walk PR – Stockholm Fetish Weekend


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 
Och sist men inte minst så mötte jag fina familjen Blomquist! Ett passande namn, eller hur! 



Av Teresa 113 39 - 10 maj 2013 13:08

I går var en fantaskisk sommardag i Stockholm. 
Tog bussen ner till Kungsan för att ta bilder på de omtalade körsbärsträden. 

Ombord på bussen överhörde jag två kvinnor som pratade om både det ena och det andra. 
Och på tal om körsbärsblommningen så sa den ena: –  Körsbärsträden i Kungsträdgården är ju fina. Det är lite magiskt. Men väldigt osvenskt. Ungefär som färgad julgransbelysning ...

 

 

Såg ett par grabbar som svalkade sig i fontänen nere vid Gården på Norra bantorget.

 

Också väldigt osvenskt eller!?

 

 

 

 

Av Teresa 113 39 - 9 maj 2013 12:02

 

Jobbar extra som sjuksköterska i dag. 
Förband ska bytas.

Välkommen – mottagningen är öppen! 

En extra varm tanke till alla inom sjukvården och andra serviceyrken som inte är lediga i dag! 
På vissa jobb existerar inte röda dagar, tänk på det ...

 

Av Teresa 113 39 - 9 maj 2013 10:50


 

 

Nu är det dags för barfotaliv! 

En del fötter kanske är lite ledsna efter att ha varit instängda hela vintern ...

Med det finns hopp även för trötta, ljuskygga fötter! 


Lise-Lott Hoffman, dipl. medicinsk fotvårdare Stockholms medicinska fotklinik ger dig enkla tips för glada sommarfötter! HÄR hittar du dem!


Följ Lise-Lott på Facebook för att ta del av hennes tips och erbjudanden. 



Ett par friska fötter är grunden för en frisk kropp!    

 





BILD · BIRKASTAN · FOTO · JOBB

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards