113 39

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Teresa 113 39 - 1 mars 2013 20:21

Vad är detta!!! 


Nya fredagsunderhållningen ...


 


Ger jag inte ett skvatt för. 


Trams och skämskudde blir mitt betyg! 



Av Teresa 113 39 - 1 mars 2013 17:32


Fick ett mejl:


      


Jag tänkte boka en semesterresa! Någon som vill följa med?

 



Av Teresa 113 39 - 1 mars 2013 16:53




I dag en tour de Birka!


Hämtade paket på 7Eleven på Tomtebogatan. 
Är fortfarande smått chockad att paketet kom dit och inte till postkontoret-långbortistan-på-andra-sidan-Vasastan!

Hur gick det till!? 


Kartongförpackningen som inte ens är en riktig låda uppskattades givetvis av katterna. Snacka om catfight!


 

MIN kartong!


 

Katt låtsas vara bok.

Efter chockbesöket på "posten" var det dags för en fredagsmassage. Ack så välbehövlig för en värkande kropp som skriker efter lite varmare väder. Vet faktiskt inte hur jag skulle klara mig utan min massage ... 



 



 

  mobilfoto


Och så var det dags för lite nya fredagstulpaner från Tarjas Blommor.
I dag blev det rosa. 
Åh vad jag älskat tulpaner – blir lycklig av dem! 

Nu kan helgen börja! 






Av Teresa 113 39 - 1 mars 2013 12:35

 
  mobilfoto


Om det blir vattenbrist i Vasastan så är det inte mitt fel! 


Just saying ...


Av Teresa 113 39 - 1 mars 2013 12:20


  Instagram


Både jag och mitt hår är förälskade i våra nya hårprodukter! 

Blev tipsad av min frissa Terese på Balsam om denna serie: ExquisiteOil Biolage från Matrix. 
I går hade vi vårt första möte och jag blev kär redan efter första sammankomsten. 
Eftersom jag färgar mitt hår så har det en tendens att bli lite frissigt, speciellt så här i vintertid. Då vill jag ha ett schampo som slätar ut men inte gör håret platt och tungt. 
– And now I've found it! 


Ofrissigt, lätt att stajla vid föning och med ett juste schwung! Ja, ni som är hårintresserade vet nog vad jag menar. 
Dessutom såg jag nästan lika snygg ut i håret då jag vaknade i morse – jag som har ganska ett hår med mycket självfall och lockar har en tendens att se ut som ett troll i huvudet på morgonen ... Men denna morgon vaknade jag med en riktigt juste frilla! 

       Fem fönar av fem möjliga blir mitt betyg! 


Av Teresa 113 39 - 1 mars 2013 11:36




 

 

Glöm inte bort att det är 


First Friday Hopping


i dag! 

 

 

 

 

   Skärmdump från FFH på FB

 

Av Teresa 113 39 - 1 mars 2013 11:10

    

Den här lilla pärlan fick följa med hem från Rosie i går. 


Jag hävdar att man inte kan ha får många väskor.
Maken är av en annan åsikt ...


Av Teresa 113 39 - 1 mars 2013 10:24

För då får jag ett paket från RANDOLPH!


     


Jag har bestämt mig för att våren är i antågande! 
I går provkörde jag min nya vårmakeup och visst blev dagen lite ljusare och lite bättre. Fick komplimanger av folk runt omkring mig så förhoppningsvis spred jag även lite vårkänslor. 


På våren/sommaren måste man bara ha vita plagg! Ja, egentligen är en snygg vit t-shirt ett måste i en basgarderob året runt .... men blir lite extra viktig sommartid. 


Mina favoritlinnen och t-shirts kommer från Randolph!
Basic, snygg passform, bra kvalité! 


Marianne, som ligger bakom varumärket Randolph, har haft pop up-butik i Birkastan och innan dess även nere i city. 
Men just nu går det alldeles utmärkt att handla via hennes hemsida. 


Vet att Marianne var nere i Borås i veckan och förberedde inför höstens kollektion. 
Och ryktet säger att det blir fina saker (som alltid)! 


Det är nästan så att jag längtar efter lite höst ...




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards