113 39

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Teresa 113 39 - 22 mars 2013 22:11

Halvlek i matchen där inte så mycket har hänt ... 


Slår över till Skavlan där Michael Palin precis lagom tittar in. 


Han charmar. Ja! Jag är anglofil. 


Han pratar, berättar och är alldeles utomordentligt trevlig. 
Så där trevlig så att jag skulle vilja ha honom här hemma hos mig och familjen.


  


Så pratar han om resor. Och säger de där magiska orden.


Här backar jag bandet, för visst har jag fått frågan genom åren:  – Visst ser du mycket!!!??? Du har väl varit överallt!!!???


Livet som flygvärdinna har inte varit så glamoröst (som folk tror). Visst, jag har varit på många ställen, men oftast bara sett flygplatsen (eller i alla fall plattan vid parkeringsplats B88 på XXX-flygplats). 


Så jag kan bara hålla med M.P i hans uttalande ovan. Fast jag byter ut tv-studion mot cateringpersonalen/städpersonalen/innanmätet av en transportbil. 


Men PR-resor; den biten kan jag hålla med om. 
Fy fan vad mycket bra PR jag har gjort. 




Av Teresa 113 39 - 22 mars 2013 19:01


På väg hem.

I korsningenTorsgatan/S:t Eriksgatan: två bilar som med några sekunders intervall kunde ha ställt till det rejält. 
Svårt att följa trafikregler ...


 


  Aja baja – fy skäms!!!




Av Teresa 113 39 - 22 mars 2013 18:37

Strålande sol inbjöd till en promenad över bron till Kungsholmen. 
Sönernas och mitt pass var klara. 


I måndags var vi där och redan i dag fick vi alltså hämta dem. 
Nu är det alltså bara en bokad resa (till varmare breddgrader) som saknas ...

Perfekt väder för kameran. 


 


  Lek med skuggor vid Karlbergskanalen.

 



  En vurre i farten ...

 



 


 


 


 


  Vackert i Kronobergsparken.




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards