113 39

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Teresa 113 39 - 7 mars 2013 22:07

If I can't be next to you ...

Av Teresa 113 39 - 7 mars 2013 20:14











Torsdag. Le Pot. Mari & Madde. 

Lte bubbel, en fantastiskt risotto (och då är jag kräsen med tanke på makens fantastiska) och det bästa av sällskap. Tre goda ting!

Behövde jag i dag! <3

Maken dök också upp och trivdes som fisken i vattnet. 
Tack Liz, Carina och Jeanette!

 


 


 

Av Teresa 113 39 - 7 mars 2013 15:51

”Tänk om någon ser mig, känner igen mig och tror att jag har bytt sida. Eller till och med spekulerar i att det där hon skriver om inte är på riktigt …” 

 

Jag har gått över till andra sidan, blivit omvänd.
Jag går nämligen runt på gatorna i Vasastan med en hund!
Fatta – en H U N D !
Hur ska det gå ihop med min image som cat lady?
Jo, vet ni vad – det gick alldeles utmärkt. I dag har jag nämligen gått runt på gatorna som en helt vanlig hundmänniska. I sällskap med en stilig ung herre vid namn Frodo.

Vi var bland annat i den beryktade hundgården vid Solvändan. Frodo och jag lekte med några andra hundar samt deras mattar och hussar. De fyrbenta hette Tosca, Fia och Chester. Vad de tvåbenta hette vet jag inte – det kändes lite väl närgånget att fråga så där på första dejten.


Men det som förvånade mig var att det var så tyst. Inte en enda hund skällde. Jag som trodde att det skulle vara världens liv där borta. För det har man ju läst om i tidningarna.


Och så träffade vi på en hund som hette Sheba och som var från Oslo. Vars matte visade sig vara mormor till Erica. Och tänk, det gick alldeles utmärkt bra att vara gränsöverskridande.


Det behöver inte vara så svårt det där.
Hund eller katt.
Svensk eller norsk.
Olika fast lika.
Lika trevliga.

Av Teresa 113 39 - 7 mars 2013 13:40

 

Tror mina katter försöker säga mig något ... 


Var ute med min hundkompis Frodo någon timme.
Kom hem till vardagsrumskaos.


Golvet är en  J Ä T T E B R A  förvaringsplats!


Duk på golvet är det nya svarta.


Av Teresa 113 39 - 7 mars 2013 00:01

 

Instagram



OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards