113 39

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Teresa 113 39 - 13 mars 2013 21:36

Har ni tänkt på det här med fötter.
Vi står och går mest hela dagarna.
Vi stänger in våra stackars fötter och tår i trånga, varma skor. Vi får ont. Haltar kanske. Får ont någon annanstans fastän det är i fötterna problemet sitter. 


Mitt råd: släpp ut tårna. Vädra fötterna! 
Nu är det dessutom snart vår. 


Låt fötterna vara med! 


Allt det där synliga som naglar, hår, ansikte och kläder har vi oftast inga problem att lägga pengar på. 
Men de stackars små instängda fötterna får alltför ofta stiga åt sidan ... 


I dag hälsade jag på hos Lise-Lott på Stockholms Medicinska Fotklinik. Min granne mittemot. 
Fick en skön stund  och trevligt sällskap!


Rekommenderar varmt ett besökr! 

Professionell och varm miljö i Birkastan.


Foot first, hurry – som jag skulle ha sagt om jag var kvar på mitt gamla jobb i luften! 


Tomtebogatan 13 

 


 

Av Teresa 113 39 - 13 mars 2013 14:55


 
Den skrek: – Ät mig!!!


Och så sa den att den frös. Så jag gav den ett varmt bad. Mjölkbad.


Av Teresa 113 39 - 13 mars 2013 14:23

Även i dag en Frodo-dag!


 
Dagens promenad bjöd på byggjobbare som diggade till Yohio. Om man tittar noga så ser man de små männen där uppe på taket. Kan svära på att de dansade lite.


 
Mötte även ett gäng förskolebarn med sina dagmammor som skulle ner till Vasaparken för att njuta av lite skridskoåkning. De var oroliga för att isen inte kommer att spolas så länge till ... Bäst att passa på! 
Och titta: spolning på gång! 


 
Vidare till Sabbatsberg för att hämta ut paket. Men se, här får hundar inte följa med in. Inte ens till postavdelningen. 
Som tur var hade vi en co-driver med oss på vår promenad i dag. Så vi skickade in honom. Frodo och jag fick stå utanför och titta på ballongerna som dagen till ära var uppsatta utanför ingången. 


Vi mötte även en snygg fralla vid namn Albert. En riktig liten godbit.


Senare gjorde vi ett nedslag på Mekonomen på Västmannagatan och där var  A L L A  välkomna. 
Promenerade oss runt Vasastan som var ganska så blåsigt i dag. Men soligt! 
Och med mycket grus på gatorna ...





OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards