113 39

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Teresa 113 39 - 9 mars 2013 22:02

Tur man kan tröstäta godis nu då ...

Varför får inte svenska folket bestämma vem vi ska skicka till ESC?

Har vi lagt ut det på entreprenad?



Av Teresa 113 39 - 9 mars 2013 21:10

det är ju fredag ...


 


Ett besök på BirkaGott!


Av Teresa 113 39 - 9 mars 2013 20:35


Så där ja, nu har alla sjungit och dansat. 


Tror det står mellan Anton, Ralf och Yohio. 


Hoppas på Yohio.




Av Teresa 113 39 - 9 mars 2013 19:35

Möttes av denna syn nere på Rörstrandsgatan i dag ...


 



Om du inte fått ditt exemplar av Vi i Vasastan i brevlådan hör gärna av dig till Direktpress här!


Så får de reda på vem som inte skött sitt jobb. 
Så här kan vi inte ha det! 


MORR!!!



Av Teresa 113 39 - 9 mars 2013 19:18

Vi tog en tur över bron. För att handla på "nya" Daglivs. 
Mycket folk och stökigt. Njae, lördagshandling är inget för mig! 



 


Lyckades rafsa ihop tillbehören till kvällens middag i alla fall. 
I kassan fick sig kassören en utskällning av damen med rabattkupongen. Varför är folk så sura!?!?

Jag hade lust att lägga mig i och skrika: – MEEEN! Nu löste sig ju allt. Vad bra!


Varför fortsätta sura!? Lägg ner!
Direkt efter gick hon till en annan ur personalen för att fortsätta klaga. Hon blev hänvisad till kundtjänst en trappa ned. 
Då kunde jag inte låta bli att lägga mig i. Utan talade om för de kvinnliga personalen vem det egentligen var som varit otrevlig ... 


 


Hemåt igen över bron för att fixa till kvällens middag – kycklinglasagne! 
Naturligtvis fick vi hjälp av de fyrbenta. Banffen nöjde sig med att sitta bredvid och titta på .


 


Lava däremot vill helst vara mitt i smeten. Eller hängandes över en axel.


 


Lasagne med kyckling, bacon, fetaost, tomatsås och bechamelsås står nu i ugnen. 


Om den är god så delar jag med mig av receptet! 




Av Teresa 113 39 - 9 mars 2013 10:12

Nu: korsordslösande i sängen.
I kväll: Mello - mitt val blir enkelt. En gäng ironiska äldre män, en man i blöjor, en falsksångare eller Yohio?
I morgon: en artikel i SvD om underbara Guadeloupe.

Helgen är räddad.

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards