113 39

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Teresa 113 39 - 12 mars 2013 19:34

 
Läste i XXX att Linda Thelenius älskar att städa.
Det gör inte jag.

Så nu går jag ner på knä och frågar; Linda, vill du bli min Rut!?

Av Teresa 113 39 - 12 mars 2013 13:36

.. som tur var lyckades hon stå på benen ...


I dag begav jag och Frodo oss till Vasaparken. Vi gjorde ett besök inne i hundrastgården. 
Ett mycket halt besök. Förstår varför det var så tomt där inne. 
Fast övriga parken är inte så mycket bättre den heller för tillfället. Om man inte håller sig på gångvägarna. 
Och det är det bäst att man gör. Annars kan det lätt gå illa.
Och framförallt ser man väldigt fånig ut när man trippar fram med ministeg och är skitskraj för att man ska drutta på ändan.


Nej, nu höjer vi temperaturen och ökar mot vår! 


En annan fundering: vad är kutym i rastgårdar?

Plockar man upp bajset efter sin hund där inne? Eller låter man det ligga kvar ...
Borde väl vara självklart att man plockar upp efter sin hund men i Vasaparkens rastgård låg det fullt med frusna och uttrampade bajshögar. 
Inte så fräscht! 


Är du hundägare? Hur brukar du göra? 
För inte lämnar man väl bajset bara för att det är inhängnat ... Eller?



 


  

Vasaparken goes Narnia.



Av Teresa 113 39 - 12 mars 2013 13:26

 
Var på läkarbesök i dag. 

Kan bara konstatera att det är förkylt överallt nu. 
Tänk bara om folk kunde lära sig att hålla för munnen när de hostar ... Eller rättare sagt hosta i armvecket istället för att sprida sina gracer all over the place


Jag går ju inte till läkaren för att bli smittad i väntrummet.






OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards