113 39

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Teresa 113 39 - 6 mars 2013 17:00

Ett säkert vårtecken har i dag siktats i Birkastan. 


 


Ingen glass utan vår ...


Av Teresa 113 39 - 6 mars 2013 13:23

 


Apropå barnfria kaféer-debatten (samt en massa annat egotänkande):


Är för övrigt lite trött på alla diskussioner som handlar om "det är min rättighet"!


Vad hände med skyldigheterna. Gentemot våra medmänniskor. Att visa hänsyn och respekt. 


Av Teresa 113 39 - 6 mars 2013 13:11

Det var inte väckarklockan utan ett brak inifrån vardagsrummet som väckte mig denna morgon. 
Sömndrucken ragglade jag upp ur sängen för att besiktiga kraschen.
– Bara det inte är tulpanerna, tänkte jag. Låt det INTE vara tulpanerna ...


Inne i vardagsrummet var det alldeles tyst. Men två katter satt och tittade oskyldigt på dig då jag klev in. 


Alla vet att katter älskar lådor. Men det näst bästa efter lådor kan nog vara dukar. 



Och en duk-attack var precis vad som skett  denna morgon. Varpå de saker som stod på bordet brakade i golvet (jag vet, orutinerat av mig att lämna det så ... My bad!).


Så ett av keramikfaten som inhandlades i Skåne i somras har nu lämnat oss.


 


Men visst är det väl så att man får önska sig något eftersom den gick i tre bitar!?


Eller gäller det bara pepparkakor ...


OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards