113 39

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Teresa 113 39 - 7 augusti 2013 22:22


Skönt med en mulen förmiddag. Det vågar man nästan inte säga högt ...

Men det passade utmärkt då jag fick en jobbförfrågan på morgonen. Så det blev ett par timmar vid datorn. 
Som resulterade i att jag bland annat fixade en sak med en hemsida, ett detektivarbete kan man säga – and I nailed it! 

 

Sedan var det dags för ett besök hos min extrakatt. Tusse blev mycket glad då jag kom och det blev en riktig kelstund med gos men givetvis även mat, vattenpåfyllning och kattlådetömning. 



 

Därefter bestämde maken och jag oss för att ta något svalkande. Valet föll naturligtvis på Le Pot
Maken valde en Pernod och jag svalkade mig med ett glas mousserande vitt. 

Solen tittade ju fram på eftermiddagen så uteserveringen var full av folk som liksom vi njöt. 

En skön Birkadag med blandning av jobb och nöje.



Av Teresa 113 39 - 7 augusti 2013 15:14

   
Bild lånad från Catster

Precis så här är det! 
Occh den där röde katten på bilderna är exakt som min röde här hemma. 
Lavaboy! 

Av Teresa 113 39 - 7 augusti 2013 15:04


   
Mitt absoluta favoritte hittar jag på Asian Market på Kungsholmen (S:t Eriksgatan).

Grönt. Punkt. 

Inga jäkla blommor.
Eller frukter.
Bara rengrön smak. Helt enkelt.

Dessutom till ett otroligt pris. 
9.90 för 25 tepåsar. 
Grymt!



Av Teresa 113 39 - 7 augusti 2013 08:00


Varmt väder ger slöa katter. 
De är kloka som ligger och tar det lugnt under dygnets varmaste timmar. 
Hemma hos oss huserar de helst nere i badrummet där det är någorlunda svalt. 


  Lava gör inte många knop och man får pussa hur mycket som helst på honom. 


  Under några dagar han jag nöjet att få tjäna ytterligare en katt. En Birma vid namn Tusse. En stilig herre som är före detta granne med mig. 
Ju fler morrhår, desto bättre! 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards