113 39

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Teresa 113 39 - 14 augusti 2013 20:26


 

I dag har jag hittat det perfekta nude/taupe-lacket!

Isadora – macchiato. 

Snygga naglar inför morgondagen.

Check.


Av Teresa 113 39 - 14 augusti 2013 17:04


 


Så här går det till då husse sitter vid datorn och Nikita inte får tillräckligt med uppmärksamhet. 

Man kan lätt säga att de har ett tajt förhållande. 


Nikita   husse


Very much! 


Av Teresa 113 39 - 14 augusti 2013 15:24

 

Jag fick en fin present i dag. 

I nästa vecka kan jag avslöja lite mer ...



Av Teresa 113 39 - 14 augusti 2013 10:55


Snacka om att skapa jag-vill-ha-känsla!


Nu när sönerna har blivit stora så kan jag ju inte skylla på dem längre. 

Så ja, jag erkänner! Jag är LEGO-freak. 

Nu var det länge sedan det inköptes något LEGO i vårt hem (det första stora bygget inhandlades 1998 då äldste sonen skulle kasta sin napp och fick välja valfri LEGO-byggsats). Jag har aldrig varit speciellt svårövertalad då barnen velat köpa LEGO så ett antal olika kartonger har burits hem under åren. 

Men nu då!?

 Bild från LEGO

 
Upptäckte dessa. De här är ju så snygga att jag skulle kunna tänka mig att köpa till mig själv – LEGO architecture.
Bygga operahuset i Sydney, Big Ben eller Guggenheim museet, varför inte!

  Bild från LEGO



Valet skulle nog falla på denna. 

1210 bitar. Endast vita. 


GE MIG!


Av Teresa 113 39 - 14 augusti 2013 10:13




Alltså, jag borde helt klart få Nobelpris!


Att fånga alla tre katterna på en och samma bild är en bedrift. Och de sitter still, ingen är suddig.
Helt otroligt!
Så otroligt att jag blottar mig genom att lägga ut en bild på vårt stökiga badrum bara för att visa att jag lyckats.
Med mobilkameran dessutom. Whoop, whoop!


 

(Man skulle nästan kunna tro att det är en fixad bild)
(Fast om den hade varit fixad så lovar jag att hela Lava hade synts)


 


Lava funderar på om det är en Kahlo eller en Zorn.

Observera persiennen i bakgrunden. Numer även kallad "Installationen" i vårt hem.
Den skulle kunna passa i kategorin "att göra en tavla". 

Resultatet av (en av) Banffs vilda natt (nätter). 


   

Banffen betraktar Lava och känner inspirationen komma flygande.

   

Hon har stora planer. Hon funderar på att göra en Michelangelo.

 

En helt vanlig kväll vid tandborstardags i badrummet hos en kattägd.

 

 

 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards