113 39

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Teresa 113 39 - 12 augusti 2013 22:40


Bilder från fredagens jobb. 

Kläder: Rosie – Rörstrandsgatan 24.

Foto: Bild Ord Support/Teresa

Modeller: Lina och Mirela


                                 

Av Teresa 113 39 - 12 augusti 2013 15:44


 

Min promenad genom Vasaparken på väg till tråk-Posten var dock vacker, härligt grönt och lite lagom mystiskt under regntung himmel. Dessutom krockade jag med en bedårande ung herre. En liten fyramånaders valp av rasen portugisisk vattenhund. Vansinnigt söt i sin kolsvarta päls!


  

Som grädde på moset så hade jag fått ett tjusigt vykort från min vän Madde när jag kom hem. Av någon anledning tyckte hon att detta kort passade mig. 


Visst är det underbart att mina vänner tänker på mig då de är på semester.

Så nu är jag stolt ägare till en Ölandskatt!




Av Teresa 113 39 - 12 augusti 2013 15:06


Om man redan är lite irriterad över att man inte har någon representant för Posten i Birkastan, så blir man inte gladare när man kommer till Postens utlämningsställe i Sabbatsberg. Speciellt inte i dag. 

 

Inte ett uns av ögonkontakt då mitt rekommenderade brev lämnades ut. För i dag var personalen med intresserade av att parata med varandra och diskutera restresor till varmare länder. Tydligen mycket viktigare.

Hoppas ni hittar en riktigt billig resa. Och varför inte stanna där. 
För jobbet verkar inte vara prio nummer ett. Inte kunderna heller för den delen.


Man blir man vad man jobbar på!?

/ mvh surtanten

Av Teresa 113 39 - 12 augusti 2013 12:23

    

Av Teresa 113 39 - 12 augusti 2013 11:40


 Godmorgon! 

  
Min dag började med besök av en kelen Nikita. Allt är frid och fröjd till hon plötsligt vänder uppmärksamheten mot annat håll.

Lava leker bergsberstigare och har lyckats ta sig upp på ett nytt ställe. Högst upp på en bokhylla. Nöjd! Nu omgiven av tre katter.   
Så fort Lava lämnar den nyfunna platsen måste Banff testa. Lava tillbaka på trygga lejonklippan.
Borta bra men hemma bäst.


Vid det här laget har Nikita fått nog av ståhejet och lämnat sovrummet. 

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards