113 39

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Teresa 113 39 - 15 augusti 2013 23:25


Det är fullt i soffan i kväll.


 


 


    

Av Teresa 113 39 - 15 augusti 2013 19:43


  Bild från Aftonbladet


Härom dagen så hyllade jag Jelena Isenbajeva på min Facebook-sida. 
Detta för hennes VM-guld i stavhopp i Moskva.
En av många medaljer under hennes fantastiska karriär. Och troligtvis den sista. 

I dag är jag inte riktigt lika glad i Jelena.
Inte för att hennes prestation är mindre värd i dag. 


Men för hennes uttalande angående Emma Greens regnbågsmålade naglar.


"Det är respektlöst mot vårt land och våra medborgare", säger Isenbajeva.

"Vi vill att alla ska vara respektfulla mot vårt land och vårt folk", fortsätter hon. 
(I landet Ryssland vågar hon naturligtvis inte säga något annat).

 

Men det är ju just det Emma är!!! 

Respektfull. Hur kan man visa respekt tydligare än att låta folk få älska vem de vill?


Emma har redan vunnit en medalj i mina ögon.
Det spelar ingen roll hur det går i finalen på lördag.
Emma har lagt ribban högt. 

Och i mina ögon svävar hon högt över den. 


En vinnare.

Utan att ens ha påbörjat sin ansats.


Undrar vilken höjning Putin kommer att begära?


Emma säger: "Kärlek kan aldrig vara fel!"

 

Jag tror Putin behöver lite kärlek.
Kanske rent av lite ribba


#GoEmma




Av Teresa 113 39 - 15 augusti 2013 16:11

Träffade bästa kompisen Pia och tog en morgonfika på Xoko vid niotiden. 
Därefter bar det av ut till Älvsjö och Formex-mässan. 


 
Där möttes vi av bubbelblåsande akrobatikkonstnärer som hängde högt upp i luften. Undrar om de har höjdtillägg ...


Knatade gång upp och gång ner för att spana och få idéer inför framtida jobb. 

Snäll och mesig laglydig som jag är hade jag lämnat kameran hemma eftersom fotoförbud råder på mässområdet (hmm, vilket en del trevliga bloggare mässutställare inte hade någon aning om). Men jag insåg snabbt att det fotades ganska så friskt med mobiltelefoner både här och där. 


Ett ställe där man dock gärna fick fota var hos #Västergården. Därför bjuder jag på bilder därifrån.
Gillade deras äppeltema. Vem vill inte ha en äppelmatta liksom!?


       

Ett nytt grepp att dekorera med musikinstrument. Endast för dig med musikaliska fingrar eller gehör.



   

Blev bjuden på lunch vid fint dukat bord (älskar vita blommor)! Skönt att vila fötterna. 


Tillbaka hem till Birkastan för att kolla av läget och slänga upp fötterna en stund. 


Nu är det snart dags för en sväng till Le Pot med min namne Therese. Sol, snack och en uppdatering av läget.


Med ett glas champagne i handen – det är ju torsdag! 






OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards