113 39

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Teresa 113 39 - 16 augusti 2013 19:29


Jag steg på den fullsatta bussen för att påbörja min resa hem från ön. En äldre kvinna, vacker och med kloka ögon, fångade min blick direkt då jag försökta bana min väg bakåt i den fullsatta bussen. 


Det var något bekant över hennes ansikte. Och i samma ögonblick som jag fångade hennes blick så rullade en massa minnen upp i min hjärnas biograf.


Framför allt är det rösten som jag minns från min barndom. Rösten med stort R. Rösten som berättade på en sätt som skilde sig från de flesta andra, rösten som smekte trumhinnorna och som på ett behagligt sätt förförde. Sammetslen, behaglig och intressant.


Journalisten, radio- och tv-profilen: Alicia Lundberg.
För er som behöver fräscha upp minnet går det att få ett smakprov på Alicias fantastiska röst här.


Lika vacker i dag, som då. I år fyller hon 80 år. 


  Bild från Kristianstadsbladet 2003






Av Teresa 113 39 - 16 augusti 2013 13:26


 


Åkte till Ropsten och tog bussen över bron till Lidingö.

Gång på gång slås jag av hur vackert Stockholm är och hur fantastisk det är med allt vatten och allt grönt!


 


Steg in i en byggnad på Stockholmsvägen och valde namnet som stod överst på listan. 
Skämt åsido, jag har haft turen att få en remiss till Stockholm Clinic – Stay Active. Ett steg mot en starkare kropp med mindre smärta är målsättningen. Är otroligt glad att jag fått den här möjligheten till träning med proffesionell hjälp. Jag vill inte bara nöja mig med att ha ont (och smärtans alla bieffekter) och de begränsningar det innebär. 


 


Jag kanske ser livrädd ut på bilden men sanningen är att jag är otroligt peppad. Mitt första möte med min sjukgymnast Margareta utföll mycket väl. Personkemi är viktig och för min del kändes det riktigt bra!

  

Nu ska jag göra min hemläxa varje dag samt att det blir en hel del resor till Lidingö de närmsta månaderna.


#GoTeresa





OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards