113 39

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Liekeland på Plezuro

Av Teresa 113 39 - 29 augusti 2013 22:18


I dag var det äntligen dags för vernissage och mingel hos Plezuro!


På väggarna hos Johanna sitter under en månad framöver de allra vackraste små illustrationerna man kan tänka sig. 
Bedårande och fantasieggande verk som tilltalar mig. Kanske är det djuren: björnarna, vildsvinen och katterna som fångar mitt hjärta. Eller färgerna, eller det drömskt lekfulla ...

Vad det än är så gillar jag det. Mycket!

Som vanligt bjuder jag på några bilder – och rekommenderar ett besök på Plezuro. 
Liekes fina illustationer finns att köpa som vykort. 
Köpte på mig ett gäng för att sätta upp här hemma men har redan insett att jag måste köpa fler. 
Finare ge-bort-kort kan man inte hitta och inramade blir de en perfekt present i sig – Lieke vill man gärna dela med sig av!


Till Lieke säger jag: dank je wel!




  

Jag kom i sällskap med Madde och Sara från Rosie.


 

Lieke van der Vorst.


 

Några av Lieke fina illustrationer ...


 

... några till.


 

Lieke och Eva – nya trevliga bekantskaper.


 

Johanna gör fina inslagningar av våra vykort.


 


Mingel!



MyNewsdesk kan man läsa följande om Lieke:

Holländska Liekelands illustrationer ställs ut på Plezuro.

Leikeland är den holländska illustratören Leike van der Vorsts varumärke.

Varumärket grundades sommaren 2011 då Leike printade sitt första illustrerade vykort.

I sin studio i Helmond, där hon arbetar och bor med pojkvännen Dave och katten Lino, designar och illustrerar Leike såväl sina egna alster som kundanpassade arbeten.


Leikeland är mycket miljömedvetet och alla produkter illustreras och printas på FSC-certifierat papper från Artic Paper. Detta svenska företag producerar miljövänliga pappersprodukter och försöker att påverka miljön så lite som möjligt. Pappret printas sedan av ett litet lokalt företag i Eindhoven.


Lieke inspireras av de goda sakerna omkring henne. Hennes grönsaksträdgård, matlagning, att gå till marknaden och att dricka te omringad av vänner och familj är hennes främsta inspirationskällor.


Den 29 augusti öppnar Liekelands utställning i butiken Plezuro med en vernissage, då Lieke själv är på plats.

Därefter kan illustrationerna skådas under en månads tid.


Vernissage: 29/8-2013 kl 18-20.
Utställningsperiod: 29/8-3/10 2013. 
Plats: Plezuro, Rörstrandsgatan 28 i Stockholm. 
Mer info: www.liekeland.nl och plezuro.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Teresa 113 39 - 3 februari 2017 19:43

      Fredagsgodis från Sophies Canelé!             ...

Av Teresa 113 39 - 14 januari 2017 16:09

              Fantastiskt gott från Sophies Canelé   Följ Sophie på Instagram för mer gott!     ...

Av Teresa 113 39 - 1 januari 2017 00:00

             

Av Teresa 113 39 - 22 december 2016 20:14

  Vi fick ett kort!             Banff betraktar. Banff accepterar. Banff gillar.       ...

Av Teresa 113 39 - 21 december 2016 20:34


  Sitter här hemma och skrattar lite för mig själv.   Hittade dessa bilder hos BORED PANDA och alla vi som är kattägda känner nog igen oss.     bilder lånade från BORED PANDA   Vad är det med katter och julgranar!?   Nåja, i ärligh...

OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards