113 39

Alla inlägg under augusti 2013

Av Teresa 113 39 - 25 augusti 2013 17:41


Det ringde på dörren. 
Våra trevliga grannar under oss har tvingats lämna tillbaka sin katt på grund av allergi. 
Vilket innebär att de har en del kattsaker över. 

Bland annat ett litet klätterträd/klösträd. 


Så fort jag satte ner det på golvet i vardagsrummet satt två katter redo. 

Operation undersökning.


 


I skrivande stund ligger liten blå och sover på övre hyllan. 
Färgmatchat ska det vara. 


Tack, från Banff och Lava.    



Av Teresa 113 39 - 25 augusti 2013 14:06


Bilder från gårdagen


 



Av Teresa 113 39 - 24 augusti 2013 15:57

 

Nu får hösten gärna komma!


Alldeles nyss så damp det ner ett mejl i brevlådan. 
Och detta är ju alldeles strålande!


RANDOLPH öppnar POP-UP STORE på Hamngatan. 
Jag har kopierat rakt av för att inte missat någon viktig info. 

Gillar du som jag tidlösa plagg som både är snygga och bekväma, ja då kanske vi ses hos RANDOLPH nästa vecka. 
För jag ska dit och kolla in säsongens nya byxor.

Cause I'm a smart ass! 


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  

 

NEWSLETTER 2013-08-26


 

Photographer: ©Eric Josjö/Söderberg Agentur  Hair & Make up: Sara Denman/Linkdetails  Models: LinnA/MIKAs  

RANDOLPH STOCKHOLM POP-UP STORE
TISDAG 27 AUGUSTI

Tisdagen den 27 augusti klockan 12.00 slår vi upp dörrarna till Randolph
Stockholm Pop-Up Store
i Glaskuben på Hamngatan 33, hörnet Regeringsgatan. 
Mitt emot NK, där Randolph Stockholm-historien har sitt ursprung, öppnar vi upp
en pop-up store där vi visar vår helt
nya kollektion för hösten 2013.
Vi kommer att finnas där varje dag från den 27 augusti till den 30 september,
och vi hälsar så väl nya som gamla kunder välkomna!

 

RANDOLPH STOCKHOLM
POP-UP STORE
Glaskuben, Hamngatan 33
(hörnet Regeringsgatan)

 

27 AUGUSTI - 30 SEPTEMBER
Måndag – fredag 11-19,
Lördag – söndag 11-16

 

Välkommen!

 

Marianne Randolph
___________________________________________________________________________________________

Randolph Stockholm startades 2010 av Marianne Randolph. Kollektionen bygger på en fortsättning av konceptet
för varumärket WERA Stockholm som Marianne startade och drev tillsammans med Marie Wäsenberg och sålde i
egna butiken NK Trend 1991-2004.

 

Av Teresa 113 39 - 23 augusti 2013 23:36

 

Stockholm Stadion – DN-galan – 22 augusti 2013!


 

Jag hade först inte tänkt att gå men hade turen att få två biljetter. 
Mitt självklara val av medförljare – min vän Pia. 
Hon är min partner in crime då det kommer till sport. 
Mitt perfekta sällskap på DN-galan således.



 

Strålande väder och upplagt för en härlig kväll.


 
Klocktornet på Lidingövägen.


 

A l l a var där!

Judit, var där. Hon kom med diamanterna.


 

Abeba Aregawi var där.


 

Emma var där. Och fick stående ovationer!
Givetvis hade hon regnbågsmålade naglar denna kväll.


 

Fokuserad Emma.


 

Hyllningar av storstjärnorna från VM.


 

Det sprangs ...


 

... och det hoppades både högt och långt ...


 


... och fantastiska Valerie Adams från Nya Zeeland var totalt ohotad i damernas kula. Satte dessutom nytt Stadion-rekord. 20.30 Hennes seger var hennes 40:e på raken, snacka om att vara suverän!


 

Efter kulstötningens slut så blev det kramkalas och skratt.


  

Där fanns de som hejade ...


  

... och de som gjorde sig illa ...


 

...och de fantastiska funktionärerna som fixade och grejade.


 

Pressen var givetvis också på plats.


 

En härlig kväll! Även om vi hade lite träsmak i baken efter sex timmar ...


 

Det var ljust när vi kom ...


  

... och mörkt när vi gick hem. 

 

Nu funderar vi på om vi ska återkomma när det är dags för Finnkampen i början av september. Som äntligen är tillbaka i Stockholm efter att ha varit på vift i Göteborg ett par år. 


Någon som vill sponsra med ett par biljetter? 

 


#stockholm #stadion #DN-galan #emma #gowest 

Av Teresa 113 39 - 21 augusti 2013 16:57


Vart tog de vägen – de där som var mina idoler på 70-talet och som jag faktiskt mötte i verkligheten. 


Jag var friidrottstjej. Tränade och tävlade för Westermalms IF, hemmaplan Krillan. 
En hyfsat god sprinter och längdhoppare. 

Hängde en hel del på Stockholms Stadion. Kollade tävlingar och jagade autografer. 


Men som sagt – vad hände sen?


     


Det var den amerikanske höjdhopparen Dwight Stones. Samma leende!


   


Den polske höjdhopparen Jacek Wzola. Samma frisyr!


     


Och min absolute favorit, medeldistanslöparen John Walker från Nya Zeeland.

Herregud vad snygg har var, och sprang som en sådan också! 

Stockholm Stadion kommer alltid att ha en speciell plats i mitt friidrottshjärta. 
För det var där jag överräckte en egenplockad blombukett till John efter hans världsrekordförsök på 1500 meter. 
Världsrekordet missade han, men mina blommor fick han. 


I morgon kommer varken Stones, Wzola eller John Walker till Stockholms Stadion – men jag kommer att vara där! 
För i morgon är det dags för DN-galan och jag har två biljetter. 


Samtliga bilder i detta inlägg är lånade från nätet.

 

Av Teresa 113 39 - 20 augusti 2013 15:50


 

I dag har varit en lite annorlunda dag. 
Inte minst för katterna.

 

Vi har haft hantverkare i lägenheten. Från klockan åtta i morse tills för några minuter sedan så invaderades vi av ett gäng killar som skulle färdigställa målningen av fönsterna. Det var ju som så att fasaden fixades i vintras och först nu skulle det sista lilla fixet gå av stapeln.

Alla de tjugotvå fönsterluckornas yttre delar skulle monteras ner och piffas till. 
Och eftersom katter och öppna fönster inte är någon bra kombination när man bor på fjärde våningen så blev det lite logistikarbete.

 

Först fick de börja med vardagsrummet. Varpå både Nikita och Banff blev mycket nyfikna. Så nyfikna att jag fick stänga in dem i vårt badrum, bara för att de inte skulle lyckas slinka emellan när någon dörr öppnades. Lava däremot, vår stora starka men vansinnigt fega röding sprang och gömde sig längst in bakom ena sonens säng. Något problematiskt lite senare då han skulle förflyttas till det färdiga och noggrant kattsäkrade vardagsrummet.

 

Väl där var det ju mer intressant vad som hände på andra sidan dörren (i alla fall för Nikita och Banff – Lava bytte platsen under sängen till den trygga platsen under soffan).

 

Katter hatar stängda dörrar! Samt är mästare på att bryta sig ut så jag har under större delen av dagen känt mig som en fångvaktare på Hall. 

 

Nu har allt återgått till det (någorlunda) normala och vilddjuren har nosat runt i lägenheten och undersökt förändringarna. Lava ligger dock klistrad i soffan bredvid mig.
Man vet ju aldrig om de där läskiga kommer tillbaka ... 

 

Av Teresa 113 39 - 20 augusti 2013 14:10


Är du precis som jag förtjust i de snygga kläderna från RANDOLPH!


Nu kan du hitta Marianne Randolphs snygga plagg även i butik.   

Bland annat hittar du RANDOLPH hos Magnolia på Odengatan 90, alltså här i Vasastan!

 

 


Kika gärna in på hemsidan och spana lite. 
Snart ramlar det dessutom in  en massa måste-ha-till-hösten-plagg! 

Mina favoriter är RANDOLPH's snygga och supersköna byxor – cigarette pants! 
Can't live without them, just saying ...




OM TERESA 113 39


Teresa 113 39 – bor och lever i Birkastan. Skriver, fotar och iakttar. Jag är en blandning av Lilla My, Tintin och Powerpuff-pinglan Bubblan. Och så är jag kattägd x 4.
Foto: Karin Brulin/Brulin Foto & Form

BILDER ©TERESA STARKENBERG

Alla bilder/bildcollage i bloggen är mina egna (om inte annat anges). All text och alla bilder på den här bloggen är skyddade av upphovsrätts-lagen. De får inte användas utan mitt tillstånd. Vill du låna/köpa bilder kontakta mig på teresa64@live.se

SÖK & FINN

TIDIGARE INLÄGG

HAR DU LÄST?

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

SAKER JAG SKRIVER OM ...

ARKIV

BESÖKARE

RSS

TRANSLATION


Ovido - Quiz & Flashcards